VIER bestelt tweede seizoen van 'Huizenjagers'

donderdag 21 september 2017

'Huizenjagers' scoort meteen boven de ambitie van VIER om tegenover de soaps meer dan 10 procent marktaandeel op de commerciële doelgroep te halen. Geen enkel programma doet het 'Huizenjagers' voor om het in dit bijzonder concurrentiële tijdslot beter te doen.

Huizenjagers biedt VIER de kans om ook volgend jaar verdere stappen te zetten om vaste afspraken met de Vlaamse kijkers te maken na de journaals.
"Huizenjagers kwam amper vier weken geleden voor het eerst op de Vlaamse televisie, maar nooit eerder slaagde een gloednieuw programma erin om op zo’n korte termijn te groeien tegenover instituten als Thuis op één en Familie op VTM. Daarom hebben we vandaag al beslist om meteen op zoek te gaan naar nieuwe koppels en makelaars om Huizenjagers ook in 2018 verder te kunnen laten groeien." zegt Annick Bongers, programmadirecteur VIER.
De afgelopen weken kreeg VIER uit heel veel verschillende hoeken spontane, positieve reacties. Het programma is populair bij een zeer divers publiek omdat elke Vlaming een baksteen in de maag heeft en graag mee op zoek gaat naar een betaalbare, nieuwe woning. Annick Bongers: "We zijn ervan overtuigd dat Huizenjagers tegenover de Vlaamse soaps nieuwe kijkers kan bereiken die de weg naar VIER nog niet hebben gevonden. Deze winter kijken we graag opnieuw met nieuwe afleveringen van Komen Eten mee in de kookpotten en de huizen van onbekende Vlamingen, maar komend voorjaar zullen we in een nieuw seizoen van Huizenjagers in nieuwe regio’s op zoek gaan naar ideale woningen.”
De afgelopen weken passeerde er reeds een opmerkelijk staaltje Belgisch vastgoed de revue: van ontwijde kerken over excentrieke woonboten tot bijzondere, historische panden. Het programma is van oorsprong Frans, ging in 2016 in Duitsland op antenne en momenteel lopen er opties op het format in tien andere landen.

'Huizenjagers' biedt VIER de kans om ook volgend jaar verdere stappen te zetten om vaste afspraken met de Vlaamse kijkers te maken na de journaals.

''Huizenjagers' kwam amper vier weken geleden voor het eerst op de Vlaamse televisie, maar nooit eerder slaagde een gloednieuw programma erin om op zo’n korte termijn te groeien tegenover instituten als 'Thuis' op Eén en 'Familie' op VTM. Daarom hebben we vandaag al beslist om meteen op zoek te gaan naar nieuwe koppels en makelaars om Huizenjagers ook in 2018 verder te kunnen laten groeien', zegt Annick Bongers, programmadirecteur VIER.

De afgelopen weken kreeg VIER uit heel veel verschillende hoeken spontane, positieve reacties. Het programma is populair bij een zeer divers publiek omdat elke Vlaming een baksteen in de maag heeft en graag mee op zoek gaat naar een betaalbare, nieuwe woning. Annick Bongers: 'We zijn ervan overtuigd dat 'Huizenjagers' tegenover de Vlaamse soaps nieuwe kijkers kan bereiken die de weg naar VIER nog niet hebben gevonden. Deze winter kijken we graag opnieuw met nieuwe afleveringen van 'Komen Eten' mee in de kookpotten en de huizen van onbekende Vlamingen, maar komend voorjaar zullen we in een nieuw seizoen van 'Huizenjagers' in nieuwe regio’s op zoek gaan naar ideale woningen.'

'The Voice van Vlaanderen' - finale (VTM)

De vier finalisten zingen nog een laatste keer de pannen van het dak in de hoop het publiek omver te blazen met hun talent en zo de overwinning in de wacht te slepen. Wie wordt de nieuwe 'Voice van Vlaanderen'?

'The Voice van Vlaanderen', om 20.40 uur op VTM.

radio2 op VRT 1
    Tik Tak