Ketnet zet in op duurzaamheid samen met Gloria Monserez

vrijdag 30 juni 2023
Foto: Ketnet - © VRT 2023

Ketnet heeft een drukke zomer voor de boeg want maar liefst vijf programma's starten met opnames. Gloria Monserez zet duurzaamheid op de kaart in het programma 'Stel Je Voor'. Ook de opnames van de gloednieuwe fictiereeks 'De Raad van Soekie' gaan van start.

'De Faker' krijgt een tweede seizoen, 'Homo Universalis Ketnet' gaat voor de vierde keer in opname en ook de opnames van de derde reeks van 'GameKeepers' zijn volop aan de gang.

'Stel Je Voor'
Gloria Monserez, vijf Ketnetters en drie kippen beleven in 24 uur een waanzinnige rollercoaster van gebeurtenissen gelinkt aan één thema rond duurzaamheid: De 24u Challenge. En die 24 uur beleven ze niet vanuit een veilige studio, maar ze ondervinden alles op een ‘stel je voor’ locatie. Want stel je voor dat je moet leven op een afvalberg! Stel e voor dat er op elk moment van de dag (of nacht) een natuurramp kan zijn! Stel je voor dat er geen elektriciteit is zoals je die nu kent!

'Stel Je Voor' maakt deel uit van een breder traject van Ketnet om duurzaamheid op de kaart te zetten. Vanaf oktober pakt Ketnet een volledig schooljaar uit met initiatieven om kinderen én scholen te engageren om in te zetten op duurzaamheid.

'Stel Je Voor' is een programma van De Mensen voor Ketnet en zal te zien zijn vanaf najaar 2023 op Ketnet, VRT MAX, Ketnet.be en in de Ketnet-app.

'De Raad van Soekie'
Ketnet start deze zomer met de opnames van een gloednieuwe sitcom. 'De Raad van Soekie' is een reeks barstensvol humor waarin je tussen de regels bijleert over het belang van debatteren, hoe het democratisch systeem werkt, het belang van verkiezingen én veel meer. In de hoofdrol zien we jong talent als Sofia Zaifri (Soekie Btaimi), Lucas Stoefs (Sebast Herbots), Sofia Ferri (Tess Timmermans), Jean-Romy Manzila (Rudyard Jackson) en Felix Maesschalck (Pedro).

Het verhaal
Welkom op het B.R.O.L. (Bernard Roothooft Olbrechts Lyceum) waar we kennismaken met Soekie, de voorzitster, en vier andere leden van de leerlingenraad. Met positief enthousiasme zetten Soekie en haar beste vrienden zich in voor de school en de medeleerlingen. Er is echter één raadslid dat nooit akkoord is met Soekie en haar vrienden. Hij voert actief oppositie met zijn pogingen om hun plannen te dwarsbomen want hij wil de plaats van Soekie als voorzitter innemen.

'De Raad van Soekie' is een programma van Eyeworks Film & TV Drama voor Ketnet en zal te zien zijn in het voorjaar van 2024 op Ketnet, VRT MAX, Ketnet.be en in de Ketnet-app. Met de steun van het Vlaams Audiovisueel Fonds (VAF) van de Vlaamse Overheid en de Belgische tax shelter i.s.m. SCIO Productions.

'De Faker'
De opnames van het tweede seizoen van 'De Faker' gaan binnenkort van start. 'De Faker' is een realityshow waar in elke aflevering, bij een Vlaams gezin, één gezinslid wordt vervangen door een acteur, de zogenaamde 'Faker'. Twee teams van Ketnet-wrappers nemen het in het programma tegen elkaar op. Welk team ontdekt het vaakst de identiteit van een faker? Slagen de Ketnet-wrappers er niet in om de faker te ontmaskeren dan wint het gezin de faker-beker én een uitstap naar een leuk pretpark.

'De Faker' is een programma van All3Media Belgium en is gebaseerd op het NPO-programma 'De Faker' dat sinds 2020 loopt op Zapp. De tweede reeks van 'De Faker' zal te zien zijn in het najaar op Ketnet, VRT MAX, Ketnet.be en in de Ketnet-app.

'Homo Universalis Ketnet'
25 Ketnetters strijden ook dit jaar opnieuw om de titel van 'Homo Universalis Ketnet', de opnames van de vierde reeks starten deze zomer. In het succesvolle programma nemen de kinderen het iedere dag tegen mekaar op in spannende proeven. Diegene die de proef het minst goed kan uitvoeren valt af. Wie kan het langst in het spel blijven?

'Homo Universalis Ketnet' vanaf najaar 2023 op Ketnet, VRT MAX, Ketnet.be en in de Ketnet-app.

'GameKeepers'
Recent gingen ook de opnames van start van de derde reeks van 'GameKeepers'. In deze spannende, escapistische reeks moeten hoofdpersonages Sari (Imea Denooze) en Mats (Andres Doise) elke aflevering een andere game uit het brein van GameMaster Cordelia winnen om de wereld te beschermen tegen groot onheil.

De derde reeks van 'GameKeepers' is dit najaar te zien op Ketnet en is een coproductie van Ketnet en Studio 100.

'Goeiemorgen Morgen!' (Radio2)

De Ziggo Dome vormt het decor voor een gigantisch muzikaal spektakel met talloze oud-deelnemers aan het Eurovisiesongfestival. In deze aflevering: Mäns Zelmerlöw - 'Heroes', Bobbysocks - 'La det swinge', Rosa Linn - 'Snap', Cornelia Jacobs - 'Hold Me Closer', Ruslana - 'Wild Dances', Edsilia Rombley - 'Hemel en aarde', Gjon's Tears - 'Tout L'univers', The Roop - 'Discotheque', Alessandra - 'Queen of Kings' en Charlotte Perrelli - 'Take Me to Your Heaven'.

'Het Grote Songfestivalfeest', om 21.45 uur op VRT 1.

De week van Bruzz
    Ket & Doc