Deze gasten ontvangt Eric Goens in het nieuwe seizoen van 'Het Huis'

donderdag 12 oktober 2023
Foto: VRT 1 - © VRT 2023

Vanaf maandag 23 oktober nodigt Eric Goens opnieuw acht spraakmakende, boeiende en intrigerende bekende Vlamingen uit in 'Het Huis'.

In het negende seizoen laten onder andere zanger Hugo Sigal, stand-upcomedian William Boeva en Stephanie Planckaert in hun ziel kijken.

​Aan de succesformule wordt niet geraakt: de gasten worden weggeplukt uit hun leefwereld en verblijven 24 uur lang in 'Het Huis'. Geen afleidingen, geen partners of kinderen, enkel hun eigen leven passeert de revue. In de fotokamer hangen foto’s van hun dierbaren, in de kinderkamer flitst hun jeugd voorbij en in de gevreesde sportkamer worden ze fysiek tot het uiterste gedreven. En ’s avonds laat, in de geborgenheid van de boomhut, verklappen ze nog een laatste anekdote voor het slapengaan. 'Het Huis' heeft ook een nieuwe troef: de prachtige orangerie. Tussen de talloze planten komen de gasten er volledig tot rust. 'Het Huis' is voor de gast steeds een confrontatie met zichzelf: soms keihard of verbijsterend, soms aangrijpend of verhelderend.

Harten veroveren
De eerste gast van het negende seizoen is Hugo Sigal. Vorig jaar moest de zanger afscheid nemen van zijn steun en toeverlaat Nicole Josy. Na een emotioneel zwaar jaar recht Hugo de rug en probeert hij weer vooruit te kijken. Kwetsbaar en enorm dankbaar voor alle steun die hij gekregen heeft brengt hij zijn én Nicoles levensverhaal. 'Ik denk dat veel mensen vanuit hun canapé hem een knuffel zullen willen geven', vertelt Eric Goens. 'Hugo zal nog meer dan anders alle harten veroveren.'

William Boeva legt voor het eerst zijn ziel bloot en toont zich van zijn meest ongeziene kant in 'Het Huis'. Goens overloopt met William zijn opmerkelijke levensverhaal. William praat op eigenzinnige wijze over de horroroperaties in zijn jeugd, zijn strijd voor meer inclusie en de oneindige liefde voor zijn vader. 'Mijn vader schopte tegen de dingen waartegen je niet zou mogen schoppen. Eeuwig in het verzet en ik doe hetzelfde met mijn comedy', vertelt William.

​Ook Stephanie Planckaert komt langs. Twee jaar na het bezoek van vader Eddy in 'Het Huis' is het nu dus de beurt aan zijn dochter. De 34-jarige bezige bij ontvlucht 24 uur lang haar bed & breakfast in de Ardennen, de renovaties in het kasteel in Frankrijk en het drukke gezinsleven. In 'Het Huis' komt Stephanie tot rust en vertelt ze onomwonden over de kantelmomenten in haar leven. 'Ik had vroeger continu een enorm schuldgevoel', bekent ze.

Van Herman Brusselmans tot Coely
De rest van de gastenlijst van 'Het Huis' oogt veelbelovend. Alexander De Croo is de eerste premier ooit in 'Het Huis'. 'Thuis'-acteur en muzikant Mathias Vergels toont zijn ware innerlijk en vertelt over zijn psychiatrisch verleden. Ook journaalanker Riadh Bahri is 24 uur lang te gast. Zijn intrede in 'Het Huis' wordt een van de spectaculairste ooit in de geschiedenis van programma. Zangeres Coely blaast de kijkers van hun sokken met haar muzikaal talent en straf verleden. En ook schrijver en kersvers papa Herman Brusselmans blikt terug op zijn opmerkelijk leven.

'Het Huis', vanaf 23 oktober elke maandag om 20.40 uur op VRT 1 en al vanaf 6.00 uur 's ochtends op VRT MAX.

DOSSIER: Najaar 2023: alle plannen, alle zenders! (BE)

volledig dossier

'Special Forces' (VTM)

Na de opdracht in de oceaan volgt een onverwachte uitdaging: de 'milling'. De rekruten moeten een zware drill ondergaan en vervolgens twee minuten boksen tegen een SF-instructeur. Het brengt heel wat emoties en agressie naar boven, maar één rekruut voelt zich op zijn gemak. Bij een krachtige waterval bekruipt hen opnieuw de angst voor water en moeten ze twintig meter omhoog klimmen langs een gladde rotswand.

'Special Forces', om 20.40 uur op VTM.

Baptiste
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Molang
    The Good Doctor