Nieuw samengesteld gezin zoekt huis in 'TV Makelaar'

woensdag 22 december 2010

Marleen, Dirk en haar dochter Isabelle zijn een nieuw samengesteld gezin. Ze wonen in het appartement van Marleen aan de drukke Tiensesteenweg in Leuven, maar deze woning biedt hen niet voldoende ruimte en rust. Het koppel wil samen een nieuw huis kopen, maar omdat hun zoektocht tot nu toe niks opleverde, schakelen ze de hulp van Jo De Poorter in.

Marleen en Dirk hebben een budget van ruim een half miljoen euro te spenderen, maar er zit ook een aardige lijst met wensen aan vast. Marleen wil rust en groen, en ze wil zo min mogelijk verbouwen. Dirk wil niet te ver van zijn werk wonen, maar hij wil gerust wel een paar muren uitbreken. En Isabelle, de zestienjarige dochter van Marleen, studeert aan de paardenhumaniora. Haar hele leven draait om paarden en ze heeft plaats nodig om haar twee eigen viervoeters te stallen en te verzorgen. Jo De Poorter gaat de uitdaging aan om de uiteenlopende wensen te verenigen in één droomhuis.

Huis te koop

Pascale Naessens gaat aan het werk in Houthalen. Hier kocht Reinhilde (50) samen met haar man haar ouderlijk huis. Het koppel kreeg drie dochters, maar 12 jaar geleden liep het huwelijk spaak. Sindsdien stond Reinhilde er zo goed als alleen voor. Ze deed er alles aan om Mieke, Joke en Sofie zo goed mogelijk op te voeden. Momenteel wonen de jongste twee bij mama, maar daar zal binnenkort verandering in komen.

Bijna haar hele leven woonde Reinhilde hier, maar nu ze 50 is geworden, vindt ze het de hoogste tijd om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. Ze liet haar oog vallen op een penthouse in Houthalen. Het is een droomwoning voor Reinhilde, maar de aankoop kan pas defintief doorgaan, als haar huis verkocht geraakt. Ze wacht gespannen af. De ruime en degelijke woning krijgt een aantrekkelijk prijskaartje mee, maar een koper vinden heeft best wel wat voeten in de aarde. Met de hulp van Pascale, Peter en Christophe, hoopt het gezin dat het tij snel keert.

Droomwoning

In Deurle, een deelgemeente van het exclusieve Sint-Martens-Latem realiseerden de tweelingbroers Stefan en Kristof een gewaagd woon- en werkconcept. Ze runnen een succesvolle luxe-traiteurszaak. Enkele jaren geleden resulteerde hun samenwerking met de Vlaamse topontwerper en interieurarchitect Maarten Van Severen (1956-2005) in een uniek bouwwerk. De eigenaars hebben een passie voor kunst. Ze zijn niet bang van een experimentje, en dus lieten ze zelfs een oude boom letterlijk mee ‘inbouwen’ in de architectuur.

'TV Makelaar' krijgt een verlengd TV-seizoen. We blijven dus op zoek naar deelnemers die hun huis verkopen of op zoek zijn naar een nieuwe woning. Ons ervaren team doet er alles aan om immo-dromen te realiseren. Interesse?

Vul dan vrijblijvend het inschrijvingsformulier in op vtm.be, of mail uw wensen naar tvmakelaar@vtm.be

'TV Makelaar', donderdag 23 december 2010 om 22.05 uur op vtm.

'Don't Worry Be Happy' (Play4)

In Kontich begint Sabrina aan de ochtend samen met haar dochters. Vroeger runde ze een bloeiende kinderopvang, maar na een burn-out sloot ze de deuren. Sindsdien moet ze meer letten op hun uitgaven en heeft ze geleerd dat je met minder ook gelukkig kan zijn. In Brugge heeft Peter een hectische dag voor de boeg, hij moet een bestelling leveren.

'Don't Worry, Be Happy', om 21.15 uur op Play4.

Euromillions
    radio2 op VRT 1