Het ResQ-team van Q-music: geslaagde 95 missies

zaterdag 18 mei 2013

De hele week gingen alle Q-dj's op missie door Vlaanderen om luisteraars uit de nood te helpen met het ResQ-team. In totaal vervolledigden de Q-dj's, af en toe vergezeld van een bekende Vlaming, maar liefst 95 missies. De vijfde dag werd vandaag afgesloten met een slotfeest in Antwerpen.

De Q-dj’s organiseerden een party voor de medewerkers van de Dienst Mobiliteit, om hun terugkeer te vieren na hun deelname aan de Ironman in Mallorca.

De tien meest spraakmakende missies van afgelopen week
De zes-jarige Jodji kreeg dinsdag een zwemles om nooit te vergeten. Zijn mama schakelde het ResQ-team in omdat Jodji een vertraagde motorische ontwikkeling heeft en enkel in het ondiepe bad durfde. Q-dj Evi Geysels trok naar het zwembad samen met achtvoudig Belgisch recordhouder en Olympisch finalist Pieter Timmers.  Pieter gaf er met plezier een privéles en verschillende tips aan Jodji.

Jolien Roets kreeg de eer om vanochtend militair Bert op te halen op de militaire luchthaven in Melsbroek. Hij kwam na vier maanden terug uit Afghanistan. Op die manier kon zijn vrouw, Kelly, ten volle genieten van haar man en quality time met hem doorbrengen, terwijl Jolien voor chauffeur speelde.

Woensdag trok Carl Schmitz op pad naar Gent. Daar worstelde studente Handelswetenschappen Alice met de leerstof van vennootschapsboekhouden. Carl nam financieel expert Paul D’Hoore onder de arm als leraar en trakteerde Alice op een grondige bijles van het vak.

Ochtendduo Sven Ornelis en Kürt Rogiers mochten ook een keertje sámen op pad. Donderdag gingen ze naar Wetteren om er een lunch klaar te maken voor luisteraar Carlos. Hij had z’n 48ste verjaardag niet kunnen vieren doordat hij geëvacueerd werd uit Wetteren vanwege het treinongeluk. Hobbykok Sven maakte de lunch klaar en Kürt deed dienst als ober tijdens de verjaardaglunch voor Carlos en zijn vrouw.

Ook voetbaltrainer Tom schakelde het ResQ-team in. Hij is trainer van de 5-jarigen bij SK Sint-Amands. Door een knieblessure is hij out en zocht hij een waardige vervanger. Ochtendnieuwslezer Grim Vermeiren schakelde Olivier Deschacht in als interim-trainer, om de kleine ‘duiveltjes’ klaar te stomen voor de wedstrijd dit weekend.

Wine Lauwers en dancing queen Eline De Munck maakten donderdag deel uit van de wereldrecordpoging rolstoeldansen. Samen trokken ze naar Leopoldsburg als vrijwilligers voor een middagje rolstoelrijden, -dansen en –duwen, en met succes: het wereldrecord is binnen!

Wim Oosterlinck heeft dan weer de meest uiteenlopende missies op z’n palmares. Maandag ging hij naar de zumba les in Antwerpen, dinsdag mocht hij luisteraar Julie haar teennagels lakken, om de dag erna te ochtendgymnastieken met kleutertjes van ‘De Zonnebloem’ in Kalken. Ten slotte hielp Wim op donderdag kasseien leggen op de Muur van Geraardsbergen en sloot hij af met het verzorgen van boerenpaarden in een paardenjacuzzi.

Q-dj Nathalie Delporte nam maandagochtend VTM-nieuwsanker Birgit Van Mol op sleeptouw naar Veltem. Q-luisteraar, en juf, Karen had de hulp van het ResQ-team ingeroepen omdat het ‘beroepenweek’ is op haar school. Birgit Van Mol ging maar al te graag over haar beroep vertellen en stak een spreekbeurt in elkaar.

Op de eerste dag stak Showbizz Bart een handje toe op melkveebedrijf en vakantieboerderij ‘Akkermanshof’ in Bocholt. Hij reed er met een tractor en moest er onder andere een koe knuffelen. Een filmpje dat hem vast en zeker nog een tijd zal achtervolgen.

nuopq

'The Voice van Vlaanderen' - finale (VTM)

De vier finalisten zingen nog een laatste keer de pannen van het dak in de hoop het publiek omver te blazen met hun talent en zo de overwinning in de wacht te slepen. Wie wordt de nieuwe 'Voice van Vlaanderen'?

'The Voice van Vlaanderen', om 20.40 uur op VTM.

Dagelijkse kost
    Tik Tak