Ann Van Elsen krijgt hulp van dochter en moemoe in 'De Familie Van Elsen' op Joe

vrijdag 12 januari 2018

Joe start op zaterdag 13 januari met het gloednieuwe radioprogramma 'De Familie Van Elsen'. Ann Van Elsen nodigt elke week een bekend gezicht uit die een familielid meebrengt. Samen met Ann gaan ze dieper in op de band die ze onderling hebben.

Is er een familiegeheim? Wordt er over alles openlijk gebabbeld? Wat zijn hun mooiste familieverhalen? De naam van het programma is niet toevallig gekozen, want Ann trekt het ook letterlijk door naar haar eigen familie. Zo stelt haar dochter June stoutere vragen aan de gasten en legt haar moemoe hen enkele dilemma’s voor. In de eerste uitzending op zaterdag 13 januari is Kelly Pfaff en haar dochter Shania van 10.00 tot 12.00 te gast.

'Het weekend is voor veel mensen pure quality time met de familie', vertelt Ann. 'Maar hoe zit het met bekende gezichten en hun familie? Wat zijn hun familiegewoontes? Waarover wordt er al eens boel gemaakt? Dat wil ik graag ontdekken in 'De Familie Van Elsen'. Ik vind het ook fijn om mijn dochter en moemoe te betrekken. Mijn moemoe is niet op haar Molse mondje gevallen en June gaat de vragen stellen die ik niet durf te stellen.'

Shania: 'Mijn mama wordt enorm hard onderschat door Vlaanderen'
Ann krijgt in de eerste aflevering, op zaterdag 13 januari, Kelly Pfaff en haar dochter Shania over de vloer. 16 jaar geleden leerde iedereen de familie van Jean-Marie Pfaff kennen in het realityprogramma 'De Pfaffs' bij VTM. Ondertussen is Kelly’s dochter Shania uitgegroeid tot een jonge vrouw van 17 jaar. In 'De Familie Van Elsen' komen de luisteraars te weten welke scènes van De Pfaffs Kelly en Shania graag voor altijd willen wissen, of het al wel eens durft te kletteren ten huize Gooris en welke troetelnaampjes het gezin voor elkaar heeft. Voor de show begint nemen Kelly en Shania plaats in een biechtstoel, waarin de twee iets toevertrouwen aan Ann wat ze nog niet weten van elkaar.

'Ik denk dat Vlaanderen mijn mama enorm hard onderschat in haar talenten', vertelt Shania. 'Ik weet wel waar dat vandaan komt, want ze gaan haar altijd zien als 'de dochter van die van 'De Pfaffs''. Maar ze kan veel en mensen beseffen dat niet. Want ze is bijvoorbeeld één van de beste dj’s die ik ken en dat wordt zo hard onderschat.'

Ann begon deze zomer bij Joe en presenteerde de ochtend in het weekend en samen met Born neemt ze de ochtenden in de schoolvakanties over van Sven & Anke. Collega-dj Kenneth Stevens neemt nu de ochtend in het weekend voor zijn rekening.

Sven Ornelis voortaan ook op zondag en nieuw seizoen 'Zot Gedraaid' met Kris Wauters
Sven Ornelis, die met Anke Buckinx het vaste ochtendduo van Joe vormt, is vanaf 14 januari elke zondag van 21.00 uur tot middernacht te horen in 'Sweet, Soft & Lazy', waarin hij zijn favoriete platen loslaat op de Joe-luisteraars. 'Op zondagavond laat ik de muziek horen waar ik het meest van hou. Van Michael Bublé tot Randy Crawford, van Frank Sinatra tot Louis Neefs, het passeert allemaal de revue. Ik heb er enorm veel zin in. Het wordt een chille zondagavond op Joe', vertelt Sven.

Op zondag 14 januari start er een nieuw seizoen van 'Zot Gedraaid', waarin Kris Wauters elke zondagvoormiddag (10.00 - 12.00) in de platenkast van bekende gasten als Ben Crabbé, Jan Verheyen en Evi Hanssen duikt. Peter Verhoeven palmt vanaf 20 januari de zaterdagavond (21.00 - 00.00) in met de beste dance-hits en -classics, en presenteert ook elke weekdag tussen 04.00 en 06.00.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Dagelijks ontvangt Karl drie gasten aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En iedere dag is er ook een portret van een spilfiguur uit de rijke Ronde-geschiedenis.

'Vive le vélo, leve de Ronde', om 22.10 uur op VRT 1.

Iedereen Beroemd
    VRT NWS laat