MTV organiseert massaschreeuw
Muziekzender MTV wil jongeren aanzetten om te gaan stemmen. Bij de vorige Europese verkiezingen in 2004 bleef zelfs 77 procent van de 18- tot 24-jarigen thuis. Daarom organiseert MTV een campagne die opgedeeld is in twee fasen
O
m te beginnen worden in heel Europa spotjes gelanceerd. Het doel is om hiermee de jeugd het belang van een stem duidelijk te maken. Vervolgens worden alle jongeren uitgenodigd om op donderdag 30 april om 15.30 uur zo luid mogelijk de zin 'Europa, kun je me horen?' uit te roepen. Hoe harder je schreeuwt, hoe beter. De jongeren mogen hun eigen schreeuw op video opnemen en op het internet plaatsen.
In Milaan, Berlijn en Praag vindt er een massaschreeuw plaats. Geen nood als je er niet bij kan zijn. Hiervan wordt een tv-special gemaakt die overal in Europa op de zender te zien zal zijn.
Op het internet kan iedereen deze campagne volgen op de website http://www.caneuhearme.eu/
Allerhande artiesten zoals Depeche Mode en de Italiaanse zanger Tiziano Ferro verkondigen hierop een postieve boodschap.
Bron: HLN