Zodiak Belgium neemt productie van 'Familie' over

woensdag 15 november 2017

MEDIALAAN, het moederbedrijf van VTM, en productiehuis Zodiak Belgium slaan de handen in elkaar om samen te investeren in de toekomst van de dagelijkse VTM-serie 'Familie'.

'Familie' zet, met meer dan 800.000 kijkers per aflevering gemiddeld, het best bekeken seizoen van de laatste tien jaar neer. Het is van 2006 geleden dat 'Familie' nog zulke hoge toppen scheerde. Dit is het resultaat van een jarenlange focus op kwaliteit van cast, scenario's en algemene production value. Maar hier eindigt het niet. MEDIALAAN en Zodiak Belgium zullen vanaf nu samen verder schrijven aan dit succesverhaal en zullen de komende jaren zowel in mensen, inhoud als in infrastructuur investeren.

De verbetering van de opnamestudio's is de eerste stap in het nieuwe verhaal. De huidige studiofaciliteiten in Boortmeerbeek beantwoorden namelijk niet meer aan de noden van vandaag. De productie van 'Familie' wordt overgedragen van TvBastards (het intern productiehuis van MEDIALAAN) aan Zodiak Belgium, een onafhankelijk productiehuis dat in Lint is gevestigd. 'Familie' zal vanaf de zomer 2018 gedraaid worden in grotere studio's met gloednieuwe faciliteiten in de AED Studios in Lint. De investering in 'Familie' zal onder andere gebeuren via het tax shelter systeem.

Ricus Jansegers, programmadirecteur MEDIALAAN: ''Familie' doet het uitstekend. We investeerden de voorbije tijd al in een fantastische cast en schrijversteam. Nu schakelen we nog een niveau hoger door te gaan samenwerken met Zodiak Belgium. Samen met hen gaan we voor topkwaliteit.'

Kris Spaepen, managing director Zodiak Belgium: 'Zodiak Belgium verwelkomt 'Familie' zeer graag in de AED Studios in Lint. De volledige verhuis zal pas in de zomer van 2018 achter de rug zijn, maar wij beginnen al meteen met verschillende werkgroepen om deze hele operatie voor te bereiden op een zo vlot mogelijke transitie. Het is voor Zodiak Belgium een eer onze schouders te kunnen zetten onder één van de absolute sterkhouders op de Vlaamse televisie. MEDIALAAN kiest resoluut voor innovatie en verdere verhoging van de kwaliteit van hun dagelijkse VTM-serie en dat zullen wij met veel aandacht mee blijven bewaken.'

Productie 'Familie' verhuist tijdens de zomer
De komende maanden zal men in de AED studios in Lint maar liefst 2400 m² aan studio’s inrichten, met onder andere gloednieuwe lichtinfrastructuur. Ook zullen er nieuwe montagecellen en loges gebouwd worden. Heel de cast en crew van 'Familie', een 90-tal mensen, verhuizen in de zomer van 2018 naar de gloednieuwe studio's. Tot de zomer zal 'Familie' nog opgenomen worden in Boortmeerbeek.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Euromillions
    The Post