Verschillende Eén-initiatieven dragen bij aan De Warmste Week

zaterdag 24 december 2016

De voorbije weken deed Eén allerlei acties om De Warmste Week te steunen. De zender is trots om op verschillende manieren zijn schouders onder het initiatief te zetten.

Zo speelden bekende Vlamingen tegen elkaar in 'Blokken for life' en maakten kijkers die een sms stuurden voor het goede doel, kans op een rol in de derde 'F.C. De Kampioenen'-film of op een persoonlijke kerstboodschap van een 'Thuis'-acteur. Op kerstdag en op de eerste dag van het nieuwe jaar quizzen BV's in 'Kalmte Kan U Redden' nog tegen elkaar voor De Warmste Week.

Presentatoren Linde, Eva en Bram sprokkelden zelf 5.000 euro bijeen voor het goede doel in 'De Allesweter, en ook de opbrengst van de Wilfried-kledinglijn uit 'Sorry Voor Alles' ging naar De Warmste Week'. Dit alles bracht tot nu toe meer dan 76.000 euro op.

Iedereen kon de gebeurtenissen in Boom een hele week lang volgen via de live-uitzendingen op Eén. Die livestream bereikte tot en met gisteren 1.267.449 Vlamingen.

'De Allesweter'
Lieven Scheire ontving het presentatietrio van De Warmste Week in zijn quiz 'De Allesweter'. Daar konden Linde, Bram en Eva 5.000 euro bijeensprokkelen voor het goede doel als ze de allesweter konden ontmaskeren. Ze kregen echter een grote verrassing van Lieven: de 4 BV's waren allemaal de allesweter, zonder het van elkaar te weten. Het trio verzilverde de 5.000 euro dan ook zonder problemen. Deze wordt over alle goede delen verdeeld.

Ook de opbrengst van elke winnaar van 'De Allesweter' gaat naar De Warmste Week. Tot nu toe sprokkelden de BV's al 32.400 euro samen, voor onder andere Amnesty International, ALS-Liga, vzw De Stappaert en DUS! - Drive up safety. Ook de opbrengst van alle volgende afleveringen gaat nog naar De warmste week.

'Blokken for life'
De voorbije week stond 'Blokken' in het teken van De Warmste Week en werd het 'Blokken for life'. Onder andere Sergio, Warre Borgmans, Dimitri Leue, Tom Lenaerts, Annelien en Stephanie Coorevits, Christoff en Linday haalden 5.000 euro. De sms'jes van de kijkers brachten tot nu toe 1.662 euro op voor het goede doel. Deze volledige opbrengst gaat naar de mucovereniging, die dit jaar 50 wordt.

'Kalmte Kan U Redden'
Op Kerstdag en op Nieuwjaarsdag presenteert Tom Lenaerts een special van 'Kalmte Kan U Redden'. Op 25 december strijden vijf vrouwen tegen elkaar; op 1 januari zijn dat vijf bekende quizmasters. Ze spelen tegen elkaar, tegen hun eigen hartslag, en vooral voor een goed doel: als ze winnen, wordt de pot van 10.000 euro telkens integraal geschonken aan SOS Kinderdorpen in het kader van De Warmste Week.

'Iedereen Beroemd'
Afgelopen week stond 'Iedereen Beroemd' met hun Warmste winkelkar in De Schorre in Boom. Elke weekdag speelde een enthousiasteling de winkelkarquiz en zo kon Lidl 19.472,81 euro in producten aan de Belgische federatie van Voedselbanken schenken. In de rubriek Deurvragen veilde Stijn Van de Voorde items die de week voordien door 'Iedereen Beroemd' werden opgehaald, voor het goede doel. Hij haalde zo 231 euro op voor de vzw Kansen voor Kinderen.

'Thuis'
Ook 'Thuis' droeg bij aan Music for Life met een bijzondere actie: fans die met een speciaal sms'je De warmste week steunden, maakten kans op een persoonlijke kerstboodschap, ingesproken door een van de 'Thuis'-acteurs. Er werden 3.607 sms'jes verstuurd en zo werd er 3.607 euro ingezameld voor Kom op tegen kanker.

'F.C. De Kampioenen'-film
Eén en producent Skyline Entertainment gaven enkele gastrollen weg in de nieuwe, derde 'F.C. De Kampioenen'-film die geregisseerd wordt door Jan Verheyen. Wie een sms'je stuurde, kon hierop kans maken. Er werd zo 4.744 euro ingezameld voor Kom op tegen kanker.

'Sorry Voor Alles'
De opbrengst van de Wilfried-kledinglijn uit 'Sorry Voor Alles' gaat ook naar De Warmste Week. Samen met de sympathieke Wilfried werd er gekozen om de 4.000 euro aan de vzw Kom op tegen kanker te schenken.

Live-uitzendingen op Eén
Een hele week lang konden kijkers alles in Boom meevolgen op Eén. De live-uitzendingen van op het terrein bereikte tot en met donderdag 21.1% van de Vlamingen. Dat komt neer op 1.267.449 Vlamingen.

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

radio2 op VRT 1: ann&daan
    Het betoverde dorp van Pinokkio