Twee nieuwe gezichten in 'Thuis'

donderdag 9 februari 2012

Op woensdag 15 februari doen twee nieuwe gezichten hun intrede in 'Thuis'. De jonge wervelwind Joy Anna Thielemans kruipt in de huid van de vijftienjarige Jana en theater- en musicalactrice Gerdy Swennen neemt de rol van haar moeder Ellen op zich. Zij zullen allebei een langdurige gastrol vertolken in 'Thuis'.

Op woensdag 15 februari gooien een vijftienjarig meisje en haar moeder het rustige leventje van Tibo (Maxime De Winne) danig overhoop. Op een gewone werkdag op de spoeddienst moet Tibo de verstuikte pols van Jana (Joy Anna Thielemans) verzorgen. Hij kent Jana niet, maar zodra haar moeder Ellen (Gerdy Swennen) opduikt, wordt duidelijk dat Tibo en Ellen elkaar wél kennen uit een ver verleden. Tibo is helemaal in de war na de ontmoeting en dat hebben zowel Ellen als Jana gemerkt. Terwijl Jana achter de rug van haar moeder probeert te achterhalen hoe haar moeder Tibo precies kent, zoekt Ellen opnieuw contact met hem op. Ze onthult zijn grootste geheim...

Tibo doet zijn uiterste best om zowel Jana als Ellen uit zijn leven te bannen en zijn verleden verborgen te houden voor Franky (Jef Hoogmartens). Maar na een tijdje voelt Franky dat Tibo iets voor hem verzwijgt. De mysterieuze telefoontjes, geheime afspraakjes en het prikkelbare humeur van Tibo doen hun relatie geen goed. Wanneer Franky vreest dat Tibo een affaire heeft, beseft Tibo dat hij niet langer kan liegen tegen Franky. De goed bewaarde geheimen uit zijn verleden halen niet alleen zijn leven, maar ook dat van Franky helemaal overhoop.

De nieuwelingen
De rol van Jana Blomaert wordt vertolkt door de negentienjarige Joy Anna Thielemans uit Antwerpen. Joy Anna studeert momenteel communicatiemanagement/pr aan de Plantijn Hogeschool in Antwerpen, maar naast haar studie is ze volop bezig met acteren. In 2008 was ze te zien in de theaterproductie Naar Medeia van Zeven/Inne Goris en de laatste jaren duikt ze steeds vaker op in verschillende televisiereeksen. Zo was ze onlangs te zien in zowel 'Code 37' als 'Vermist'.

Gerdy Swennen studeerde in 1995 af als meester in de Dramatische Kunst bij Studio Herman Teirlinck. Naast stemmenwerk en enkele gastrollen voor televisiereeksen ('Heterdaad', 'Flikken', 'Spoed', 'Spring', 'Emma'...) is Gerdy vooral actief in de theaterwereld. In de musical De Kriegels kroop ze in de huid van Ma Kriegel en in twee musicalversies van 'Pinokkio' (Studio 100) speelde ze een keer de blauwe fee en een keer de goede fee. Momenteel is ze op tournee met de kindervoorstelling Saluut door Dromedaris Rex/‘t Arsenaal. Op 15 februari maakt Gerdy haar intrede in 'Thuis' als Ellen Blomaert.

'Thuis', van maandag tot vrijdag om 20.10 uur op Eén.

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

radio2 op VRT 1
    Onze natuur