'Thuis' verwelkomt nieuwkomer Aboubakr Bensaihi als Junes Bakkal

vrijdag 12 mei 2017

Junes Bakkal is een naam die bij de aandachtige 'Thuis'-kijker zeker een belletje doet rinkelen. Hij is de jongere broer van Adil (Nawfel Bardad-Daidj) die bijna een jaar geleden afgestudeerd is, maar nog altijd niet de job gevonden heeft die bij hem past.

Acteur Aboubakr Bensaihi, vooral bekend van zijn opgemerkte hoofdrol in de topfilm 'Black' van Adil El Arbi en Billall Falah, speelt de rol van Junes. Junes dook de voorbije dagen terug op in 'Thuis' om in het bedrijf van Sam, De Kabouters, te beginnen werken.

Junes Bakkal kwam al eerder bij De Kabouters langs om te solliciteren op vraag van zijn moeder, Karima. Helaas was die sollicitatie geen groot succes. Hij zocht naar een job die hij heel graag zou willen doen en dat was niet het geval bij De Kabouters. Maar nu zijn moeder de geldkraan heeft dichtgedraaid, kan hij het zich niet veroorloven al te kieskeurig te zijn.

Hoewel Adil niet staat te springen om met familie samen te werken, wil hij Junes toch een kans geven. Hij weet dat zijn broer loyaal en amicaal is als het erop aankomt en als oudere broer voelt hij zich verantwoordelijk voor hem. Wanneer Adil ziek valt, doe hij een voorstel aan Sam. Ondanks het feit dat Sam geen grote voorstander is van Junes, wil ze hem een tweede kans geven, zeker omdat ze niet direct een andere oplossing ziet voor haar personeelstekort. Junes is bereid tot een gesprek. En hij is niet op zijn mondje gevallen, zo blijkt als hij onderhandelt met Sam over zijn loon. Junes en Sam sluiten uiteindelijk toch een deal en zo wordt Junes misschien toch nog een echte Kabouter.

'Peace bro!'
Junes wordt vertolkt door Aboubakr Bensaihi uit Molenbeek, de Brusselse gemeente die hem in 2016 uitriep tot Molenbekenaar van het Jaar. Deze jonge creatieve duizendpoot is naast acteur in films en televisiereeksen ook actief in het theater én als muzikant. Zijn single Elle A kreeg op YouTube ondertussen al meer dan twee miljoen views. Aboubakr vertolkte in 2016 één van de hoofdrollen in de Belgische film Black en sleepte daarvoor een nominatie in de wacht in de categorie mannelijke hoofdrol bij de Magritte du Cinéma. En nu wordt hij dus een vertrouwd gezicht voor de 'Thuis'-kijkers.

Aboubakr: 'Ik ben er geboren en woon al heel mijn leven in Molenbeek, da’s mijn thuis. Sinds zijn rol in 'Ben X' kijk ik op naar Pol Goossens (Frank) en is het een eer dat ik samen met hem kan spelen en van hem kan leren. Ik amuseer me hier op de set van 'Thuis'. Ik ben hier met mijn gat in de boter gevallen als startende acteur. Nawfel B is hier mijn beste vriend, ik vind het echt graaf om zijn broertje te spelen. Het is precies alsof we echte broers zijn. Junes is een plezant personage om te spelen. Je vergeeft 'm alles en tegelijkertijd hangt er een leuk irritant kantje aan. Hopelijk valt hij in de smaak bij de kijkers. Peace bro!'

Collega Nawfel Bardad-Daidj (Adil): 'Wij zijn allebei opgegroeid in de grootstad en willen acteren en op het podium staan. Ik herken in hem de Nawfel van enkele jaren geleden en dat schept een band. In het verhaal zijn Adil en Junes broers, maar ook naast de set zijn we bro’s.'

thuisopeen

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

radio2 op VRT 1: ann&daan
    Het betoverde dorp van Pinokkio