SundanceTV kondigt 4de editie van kortfimfestival aan

dinsdag 28 februari 2017

SundanceTV kondigde vandaag de aftrap aan van de SundanceTV kortfilmwedstrijd 2017. De film die de prijs van de jury wint, wordt later dit jaar wereldwijd op SundanceTV uitgezonden en zal in première gaan tijdens een evenement van SundanceTV op het Sundance Film Festival van 1 tot 4 juni in Londen.

Vimeo® heeft zich, voor de derde keer, bij SundanceTV aangesloten als partner voor de Vimeo Audience Award, waarvoor de kijkers en de fans als onderdeel van de wedstrijd kunnen stemmen. Andere partners zijn Proximus, SFR BeLux, Tango en VOO, die de wedstrijd ondersteunen naast SundanceTV, Vimeo en Sundance Institute.

'Met zijn focus op creativiteit en onafhankelijke vertelkunst vertegenwoordigt de SundanceTV Shorts wedstrijd perfect de unieke geest, karakter en ambities van SundanceTV en levert een uniek platform om de schat aan talentvolle opkomende filmmakers van België in de kijker te plaatsen', zegt Geraud Alazard, Vice President of Marketing bij SundanceTV Global.  'Wij zijn enorm enthousiast om samen te werken met Sundance Institute om in juni de winnaar van de juryprijs voor te stellen in Londen, maar ook om opnieuw met Vimeo te partneren om cinefiele fans de mogelijkheid te geven om de winnaar van de Vimeo Audience Award te verkiezen. We zijn ook zeer tevreden met onze samenwerking met Proximus, SFR BeLux, Tango en VOO om de wedstrijd te steunen.'

Inzendingen voor de SundanceTV Shorts 2017 wedstrijd kunnen van 12 maart tot 14 april worden gestuurd naar sundancetvshorts.com. De films moeten worden ingediend door de producer of regisseur van de film, die moet kunnen aantonen dat hij of zij in België of Luxemburg woont. De films mogen niet langer dan 15 minuten duren en moeten geleverd worden met Engelse ondertiteling indien de film niet Engels gesproken is. De inzendingen moeten voldoen aan de officiële regels en technische vereisten van SundanceTV die verkrijgbaar zijn op sundancetvshorts.com.

'SundanceTV verricht met zijn kortfilmwedstrijd uitstekend werk door de kortfilm als medium in de verf te zetten en talentvolle opkomende filmmakers te huldigen', merkt Mike Plante, Senior Programmer voor het Sundance Film Festival, op. 'Ik kijk er echt naar uit om de inzendingen van dit jaar te bekijken.'

De kortfilmwedstrijd 2017 van SundanceTV zal twee prijzen omvatten. De juryprijs zal worden toegekend op basis van een aantal criteria, waaronder creativiteit, entertainmentwaarde, originele vertelkunst en productiewaarden. De jury wordt voorgezeten door Mike Plante van Sundance Institute en omvat verder Harold Gronenthal van SundanceTV Global, Jeff Hurlow van Vimeo, en Valerie Nimal van Proximus. De winnaar van de juryprijs krijgt een trip voor twee personen naar Londen en daarnaast zal zijn film worden getoond tijdens het Sundance Film Festival in juni in Londen op een evenement van SundanceTV. De winnende film wordt later dit jaar internationaal op SundanceTV uitgezonden. Daarnaast zullen onafhankelijke filmliefhebbers online kunnen stemmen voor de Vimeo Audience Award. De inzending met het hoogste aantal stemmen wint een digitale camera en een Vimeo Pro-abonnement van 12 maanden. De stemming voor de Vimeo Audience Award loopt van 24 april tot 1 mei. De winnaars van de SundanceTV Shorts juryprijs en de Vimeo Audience Award worden in mei bekendgemaakt.

Persbericht SundanceTV

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Karl ontvangt David van der Poel, Jolien D'hoore en Stijn Steels aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En Bart Aerts gaat op zoek naar verhalen rond wielerlegende Briek Schotte.

'Vive le Vélo, leve de Ronde', om 21.00 uur op VRT 1.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Casper en Emma
    BIM
    Blind getrouwd: Australië
    Stargate SG-1