'Steracteur Sterartiest': Michiel De Meyer

woensdag 1 november 2017

Donderdag 2 november start de gloednieuwe reeks van 'Steracteur Sterartiest' op Eén met de eerste liveshow. Het succesrecept blijft hetzelfde: acteurs zingen de ziel uit hun lijf voor het goede doel, in negen verrassende liveshows. We stellen een voor een de deelnemers aan je voor.

'Ik heb last van FOMO (fear of missing out), dus ik hoop vooral dat ik elke aflevering van 'Steracteur Sterartiest' mag meemaken!'

Michiel was pas twaalf toen hij al stond te blinken op het podium van de musical Pinokkio van Studio 100. Dat zangtalent heeft hij naar eigen zeggen geërfd van zijn opa, die er zelf van droomde operazanger te worden. Als kind combineerde Michiel zijn passie voor muziek altijd met voetbal en Chiro. Maar na het middelbaar schreef Michiel zich in aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg, om zijn liefde voor muziek en zijn honger naar het podium te stillen.

Ondanks zijn jonge leeftijd - Michiel is pas 23 jaar - speelde en zong hij al mee in verschillende musicals zoals Kiss me, Kate en Goodbye, Norma Jeane. Bij het grote publiek staat Michiel uiteraard vooral bekend voor de rol van Arne uit 'Thuis': een stevige rol die al het nodige stof deed opwaaien. Ook in de Ketnetserie 'Ghost Rockers' speelde hij Jules, de vriend van Alex.

'Steracteur Sterartiest' is voor Michiel de ideale kans om eens een andere kant van zichzelf te tonen. Hij telt nu al vol enthousiasme af naar de eerste liveshow om eindelijk op dat grote podium te staan en de magie te voelen die daarmee gepaard gaat.

Goede doel: Villa Rozerood
Villa Rozerood is een respijthuis in De Panne voor ernstig zieke en zorgbehoevende kinderen. Een verblijf in het huis betekent op vakantie gaan zonder je zorgen te hoeven maken over de gezondheid en het welzijn van jouw kind. Villa Rozerood creëert een omgeving waar niet alleen het zieke kind 24/24 en 7/7 een gepaste zorgondersteuning krijgt, maar waar ook de ouders, broers en zussen de dagelijkse zorgen eindelijk eens achter zich kunnen laten.

Een behoorlijke uitdaging, want de financiële middelen die Villa Rozerood ontvangt, zijn lang niet voldoende voor de dagelijkse werking. Ze doen dan ook een beroep op de inzet van talloze vrijwilligers. De steun en goodwill van sympathisanten, vrijwilligers en sponsors is essentieel om de kinderen en hun gezinnen een heerlijke vakantie aan te bieden.

Michiel staat niet alleen voor de volle 100% achter Villa Rozerood, hij koos voor dit goede doel om een heel persoonlijke reden. Zijn opa, die ook zo graag zong, zamelde namelijk zelf ook al geld in voor het huis. Nu Michiel zijn opa verloren is aan kanker, wil hij graag in zijn voetsporen treden en zelf een steentje bijdragen voor Villa Rozerood.

'Steracteur Sterartiest', vanaf donderdag 2 november om 20.40 uur op Eén.

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Jacques en Axel trekken naar de rommelmarkt in het centrum van Gent. Stand-upcomedian Henk Rijckaert vormt een duo met Jacques, terwijl Belle Perez met Axel op stap gaat. Samen gaan ze op zoek naar objecten die het meeste geld gaan opleveren tijdens de veiling.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Amai zeg wauw!
    Sporza: UEFA Conference League