'Steracteur Sterartiest': Giovanni (Gio) Kemper

dinsdag 31 oktober 2017

Donderdag 2 november start de gloednieuwe reeks van 'Steracteur Sterartiest' op Eén met de eerste liveshow. Het succesrecept blijft hetzelfde: acteurs zingen de ziel uit hun lijf voor het goede doel, in negen verrassende liveshows. We stellen een voor een de deelnemers aan je voor.

'Ik wil mensen vooral laten zien dat ik de ambitie heb om op het podium te staan als zanger en niet alleen als danser. De Bruno Mars van de Lage Landen worden, dat lijkt me wel iets.’

Giovanni - of  Gio - werd geboren in het Nederlandse Leiden, maar volgde zijn werk en de liefde naar Vlaanderen. Daar woont hij nu al een tijdje samen met zijn vriendin, zangeres en presentatrice Laura Tesoro. Gio was amper vijf jaar toen hij met musical begon. Drie jaar later danste hij zichzelf als achtjarige binnen op het prestigieuze Lucia Marthas Institute for Performing Arts in Amsterdam; een dansacademie met een grote focus op musical. Die coup de foudre met musical zorgde ervoor dat hij in zijn jonge leven al in grote producties stond als The lion king, Oliver!, Peter Pan, The little mermaid en Wickie De viking.

Gio nam ook deel aan 'So You Think You Can Dance' en werd er knap vierde. Dat danstalent leverde hem een plaatsje op in de jury van het programma 'Ketnet Musical', en inmiddels maakt hij met de Ketnetband ook de Vlaamse kinderpodia onveilig. Dat hij bovendien ook nog eens kan acteren, bewijst Gio in de succesvolle Ketnetreeks 'Nachtwacht'. Die is al aan zijn derde reeks toe, en daarin mag hij jagen op monsters en andere magische wezens als de stoere weerwolf Wilko. Geen enkele uitdaging gaat Gio uit de weg: zijn deelname aan 'Steracteur Sterartiest' is iets waar hij zich maar al te graag in vastbijt. Het is zijn grote droom om zanger te worden, en die droom wil hij graag delen met de rest van Vlaanderen. De ultieme sterartiest voor Gio is Bruno Mars, maar Stan Van Samang en Free Souffriau komen toch ook al dicht in de buurt.

Goede doel: TEJO (Therapeuten voor jongeren)
TEJO biedt in Vlaanderen laagdrempelige, therapeutische ondersteuning aan jongeren tussen tien en twintig jaar, kortdurend, onmiddellijk, anoniem, en gratis. Die hulpverlening gebeurt door professionele therapeuten op vrijwillige basis. De hoofddoelstelling is om de jongeren te deblokkeren en hen opnieuw hun eigen kracht te tonen. Op die manier komt TEJO preventief tegemoet aan dringende hulpvragen, zodat de probleemsituatie niet verder escaleert en de jongeren in een vroeg stadium geholpen worden.

De jongeren vinden bij TEJO een pedagogische plek waar er naar hen geluisterd wordt, en waar ze door korte, oplossingsgerichte therapie en positieve psychologie weer op de rails worden gezet. Op die manier probeert TEJO de lange wachtlijsten die er heersen in de gezondheidszorg voor jongeren toch al wat korter te maken. Daarnaast zoekt TEJO naar solidariteit en inzet van de hele samenleving (ouders, leerkrachten, familie...) om mee de verantwoordelijkheid te dragen voor het persoonlijk welzijn van alle jongeren, zodat ze de nodige groeikansen krijgen om mooi volwassen te worden.

In heel Vlaanderen zetten ongeveer 350 vrijwilligers zich in voor TEJO. Voor hen, en voor de jongeren die ze begeleiden, wil Gio zich dubbel plooien: 'Onze jongeren zijn de volgende generatie die het moet gaan doen. Zij zijn diegenen die het stuur overnemen en moeten hier op alle mogelijke vlakken bij ondersteund worden.'

'Steracteur Sterartiest', vanaf donderdag 2 november om 20.40 uur op Eén.

'Liefde voor Muziek' - Stan Van Samang (VTM)

Johannes Genard, de energieke frontman van School is Cool, is aan de beurt. Zijn vorige deelname in 2016 was voor hem een grote rollercoaster en ook dit jaar wordt hij op muzikaal vlak weer verwend. K3, Tourist LeMC en Jasper Steverlinck krijgen Johannes muisstil terwijl Clouseau het over een funky boeg gooit. En dan moet de performance van Stan Van Samang nog komen.

'Liefde voor Muziek', om 20.40 uur op VTM.

Homo universalis
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Afghanistan: The Wounded Land
    Tik Tak
    De Kasteelmoord
    999: What's Your Emergency?
    Mayans M.C.
    Superstaar