Nieuwe TV-zender VICELAND gelanceerd in België
VICE Media, het grootste mediabedrijf ter wereld dat zich op millennials richt, lanceert de gloednieuwe 24-uurzender VICELAND vandaag in België op Telenet kanaal 21. De tv-zender is vanaf nu beschikbaar via het basispakket van Telenet.
De Vlaamse en Franstalige VICELAND zullen vanaf 1 juni ook te zien zijn via het basispakket van Proximus.
Ter viering van de lancering van de tv-zender, lanceert VICELAND de in België geproduceerde documentaire Census België, een documentaire van 60 minuten waarin jongeren uit het hele land hun mening geven over zichzelf, politiek, drugs, seks, liefde, geld en klimaatverandering. De documentaire laat zien hoe het is om jong te zijn in België.
De programmering van VICELAND België bestaat op avond van lancering ook uit Ellen Page's Emmy-genomineerde LGBT reis show 'Gaycation', Action Bronsons' culinaire show 'F*ck That's Delicious', Michael K. Willams' 'Black Market', waarin hij de schaduweconomieën van over de hele wereld verkent, en 'Hate Thy Neighbour', waarin Britse comedian Jamali Maddix onderzoek doet naar de staat van haat en extremisme in Europa en de Verenigde Staten.
VICELAND België zal internationale en lokale programma's uitzenden over onder andere muziek, eten, identiteit, seks, mode en sport, altijd met de voor VICE kenmerkende en unieke blik op de jongerencultuur. Derek Freda en Guy Slattery zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal.
VICELAND werd in februari 2016 gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada en later in Groot-Brittannië, Ierland, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland, en heeft aangekondigd te lanceren in Sub-Sahara-Afrika. Tegelijk met de lancering in België, zal VICELAND vanaf vandaag ook in Nederland te zien zijn. De lancering in de Benelux is de eerstvolgende van de internationale uitbreiding die ervoor moet zorgen dat de multi-screen programmering van VICE beschikbaar wordt voor jonge kijkers over de hele wereld.