'Leeuwenkuil': de Vlaamse 'Dragons' Den' nieuw op VIER

maandag 5 februari 2018

Acht weken lang maak je op VIER kennis met ondernemers uit alle takken van de bedrijfswereld. Allemaal hebben ze een gemeenschappelijk doel: een investering krijgen voor hun product of dienst...

In een korte pitch van drie minuten moeten ze onze vijf topinvesteerders overtuigen en dat zijn niet de minsten.

De leeuwen zijn vijf van de meest gerenomeerde, ondernemende en succesvolste zakenlui die België rijk is. De komende acht weken zullen ze de dromen van ondernemers kraken of maken. Van nul bouwden zij allemaal hun eigen fortuin op. Hard werken en de juiste beslissingen nemen maakt waar ze nu staan: aan de top van de zakenwereld.

Conny vandendriessche is mede oprichtster van Accent Jobs en CEO van Stella P. Met een kwarteeuw aan ervaring in selectie en rekrutering in acht landen via House of HR is Conny dé internationale Human Resources-koningin: 'Ik wil iets doen met impact. Ik heb dat nog steeds. Elke dag 35.000 mensen aan het werk zetten, maakt mij elke dag opnieuw blij.'

Bart Verhaeghe is een succesvol ondernemer met 2 voorliefdes. Als vastgoedexpert is hij de bezieler en oprichter van Uplace maar ook de trotse eigenaar van Club Brugge: 'Ondernemerschap is verslavend. Ik zou mij geen leven kunnen inbeelden zonder ondernemen. Ik kan het iedereen aanraden.'

Oprichter en CEO van winkelketen ZEB, Luc Van Mol, is met meer dan 60 winkels dé expert in verkoop. Ondernemen zat deze eigenwijze zaakvoerder altijd al in het bloed: 'Laat je omringen door mensen die zo ongeveer alles beter weten dan jezelf. Als je dat hebt, heb je veel kans op slagen.'

Jürgen Ingels bracht met Clear2Pay duidelijkheid in de complexe wereld van geldtransacties. Bovendien begeleidt hij als cofounder van B-Hive alle technologie bedrijven die iets voor de financiële wereld kunnen betekenen: 'Er is niets zo tof als een idee kunnen realiseren en zien dat het ook effectief in de markt wordt gebruikt.'

En tot slot Bart Deconinck, co-founder van Zedra . De man met tonnen ervaring in het oprichten, bouwen en beheren van financiële fondsen en dat over de hele wereld: 'Delegeren is controleren. Je ben een dirigent. Je slaat de maat.'

Onze leeuwen hebben de credibiliteit, de contacten, de toewijding en natuurlijk ook het geld om te investeren in nieuwe of bestaande bedrijven. Maar hebben onze ondernemers de troeven in huis om hen te overtuigen?

Tom en Dennis (Puurs) bijten de spits af. Vanuit hun beroep als turnleraar bedachten ze enkele jaren geleden de Deto-Turnpantoffel ter vervanging van de typische klassieke turnsloefjes. In België draait hun bedrijf op volle toeren, maar nu willen ze ook doorbreken op de internationale markt. En daar hebben ze geld voor nodig. Veel geld. 400.000 euro om precies te zijn.

Gert en Jan (Mechelen) komen een prototype van hun - voor jonge of toekomstige ouders - revolutionaire uitvinding Rock My Baby voorstellen. Ze zijn op zoek naar 35.000 euro in ruil voor 33 procent van de aandelen.

Natalie (Antwerpen) gaf haar job op als achitecte en ging volop voor het ondernemerschap. Zij denkt met haar product een gat in de groeiende markt van de voedselindustrie gevonden te hebben, maar is haar business ook voer voor onze leeuwen?

En dan is er nog Mark (Mechelen), die de horecabusiness grondig door elkaar wil schudden met zijn zelfontworpen en goed doordachte app.

'Leeuwenkuil', vanaf dinsdag 6 februari om 21.35 uur op VIER.

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Jacques en Axel trekken naar de rommelmarkt in het centrum van Gent. Stand-upcomedian Henk Rijckaert vormt een duo met Jacques, terwijl Belle Perez met Axel op stap gaat. Samen gaan ze op zoek naar objecten die het meeste geld gaan opleveren tijdens de veiling.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Blokken
    GameKeepers