Ketnet blaast 20 kaarsjes uit in december en viert feest in het Sportpaleis

donderdag 15 juni 2017

Donderdag kwamen niemand minder dan Samson en Gert op bezoek bij Marathonradio op MNM. Zij brachten groot nieuws mee. Ketnet wordt dit jaar 20 jaar en plant een groots muzikaal verjaardagsfeest op donderdag 30 November: #Throwback Thursday in het Sportpladijs.

Voor één keer niet voor kinderen, maar wel voor de Ketnetters van toen, nu jongvolwassenen. Zij kunnen zich helemaal uitleven tijdens dit evenement in het Antwerps Sportpaleis, want heel wat van hun vroegere kinderhelden zullen tijdens deze show de revue passeren. Samson en Gert, die zelfs na twintig jaar nog steeds een vaste waarde zijn bij Ketnet, zullen er al hun grote hits brengen, en later worden nog andere namen aan de feestaffiche toegevoegd.

Voormalig Ketnet-gezichten Steven Van Herreweghe en Sofie Van Moll zijn alvast van de partij om de Ketnetters van het eerste uur mee te nemen op een nostalgische reis. De twintigers van vandaag kunnen dus één avond schaamteloos hun jeugd herbeleven dankzij Ketnet.

Maarten Janssen, netmanager Ketnet: 'Al sinds de start in 1997 is Ketnet de favoriete zender van verschillende generaties kinderen. Veel jongvolwassenen hebben dan ook heel warme herinneringen aan de programma’s die hun jeugd kleurden, zoals 'W817', 'Spring', 'De Boomhut' of 'Samson & Gert'. Dit jubileum leek ons de perfecte gelegenheid om ons publiek van toen nog eens samen te brengen voor een zalige avond met hun idolen uit die tijd.'

Heel wat generaties jongeren zijn opgegroeid met Samson en Gert en zijn stiekem nog steeds fan van hun kinderhelden. Zij zullen zich tijdens dit evenement helemaal kunnen uitleven op de grootste hits uit hun kindertijd.

Gert Verhulst: 'Heel veel twintigers en dertigers zijn opgegroeid met Samson & Gert. Onze optredens bijvoorbeeld voor de studenten in Gent en Leuven waren altijd een groot succes. Er komen zelfs studenten kijken naar onze kerstshow. Voor hen is het pure nostalgie en jeugdsentiment. En eerlijk gezegd: ik ben daar ontzettend fier op.'

Ook Peter Van de Veire zal erbij zijn om de avond af te sluiten met een dj-set vol hits uit de nineties en nillies. Hij was één van de eerste gezichten van Ketnet. Van 1997 tot 2002 presenteerde hij op Ketnet Studio.KET. Hij kijkt graag terug naar de beginjaren van Ketnet.

Peter Van de Veire: 'Ketnet is wat iedere mediamaker wil krijgen op kerstavond. Een ongelofelijk geschenk vol mogelijkheden, liefde, veiligheid en steengoeie televisie, online en zelfs radio. Het was voor mij het begin van een prachtige cruise op de VRT-zee met een boel mensen die vertrouwen schonken en een publiek dat vermoedelijk het mooiste is ter wereld. Ik schreef het ooit in mijn sollicitatiebrief: het is kindertelevisie zonder ooit kinderachtig te worden. Ketnet heeft de manier waarop kinderen en jongeren omgaan met media veranderd. Op een goeie, veilige manier. Dat ik daar in het begin deel mocht van uitmaken, was een voorrecht. Proficiat Ketnet. Blijf altijd fris, guitig en 6 jaar.'

20 jaar Ketnet
Op 1 december 2017 is het 20 jaar geleden dat Ketnet voor het eerst de ether inging. De kinderzender van de VRT deelde aanvankelijk een kanaal met Canvas. Sinds 1 mei 2012 heeft Ketnet een eigen kanaal. Ketnet was voor vele bekende gezichten het begin van hun carrière. Bij de start in december ‘97 waren onder meer Ianka Fleerackers, Gitte Van Hoyweghen, Sven Ornelis en Steven Van Herreweghe wrappers bij Ketnet.

Steven Van Herreweghe: 'Het was 20 jaar geleden een grote eer om Ketnet plechtig te mogen openen. Het was het begin van een groot tv-avontuur. De verjaardag mogen hosten maakt de cirkel mooi rond. Ik kijk er enorm naar uit te kunnen zeggen: 'goedenavond Sportpaleis, waar zijn die Ketnet-handjes?'

Het evenement #Throwback Thursday in het Sportpladijs is een co-productie met Studio 100 en is het eerste van een resem initiatieven ter gelegenheid van deze verjaardag. Dit najaar staan er ook festiviteiten voor de Ketnetters van nu gepland.

#Throwback Thursday in het Sportpladijs, met o.a. Samson & Gert, Sofie Van Moll, Steven Van Herreweghe en Peter Van de Veire
Donderdag 30 november om 20u00 in het Antwerps Sportpaleis
Tickets & info: http://www.throwback.be

Stephanie Planckaert (VTM)

Het nieuwe schooljaar gaat van start en bij de familie Luki brengen ze hun zevende kind naar school. De familie Leys staat voor een dilemma tijdens het winkelen: wordt het schoolgerief of toch speelgoed? Voor de familie Naudts, met hun acht dochters, brengt het nieuwe schooljaar eveneens extra kosten met zich mee. Stephanie bezoekt ook Kevin en Nena, die helaas minder goed nieuws hebben ontvangen over hun baby Yarne.

'Families XXL', om 20.30 uur bij VTM.

radio2 op VRT 1
    Nachtwacht