'De Ideale Wereld' naar twee uitzendingen per week

woensdag 16 augustus 2017

Canvas zal in het nieuwe tv-seizoen nog maar twee afleveringen per week uitzenden van 'De Ideale Wereld'. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Het programma zal wel langer lopen dan vorige jaren.

Presentator Otto-Jan Ham heeft met 'De Ideale Wereld', zowel op VIER als op Canvas, al heel wat watertjes doorzwommen. Na de redding van het programma door het tweede VRT-net na het afvoeren op VIER, scoorde 'De Ideale Wereld' redelijk stabiel. Maar een kijkcijfertopper is het nooit geweest. Toch mag Ham met zijn club elk seizoen opnieuw zijn satirische ding blijven doen. Dat is dan vooral te danken aan het aantal fans van het online luik van 'De Ideale Wereld'. Die blijven massaal voglen en liken. Waardoor het programma een succesvol dubbelleven leidt.

Dit najaar dus nog maar twee keer 'De Ideale Wereld', op dinsdag en donderdag, op Canvas. Op woensdag wordt 'Culture Club' geprogrammeerd. Dat cultuurprogramma met Sofie Lemaire en Bent Van Looy verhuist van vrijdag naar het midden van de week.

Otto-Jan Ham: 'Ik had zelf niet gedacht dat ik het na al die seizoenen nog even enthousiast zou zeggen, maar toch: 'De Ideale Wereld' komt terug! Vanaf dinsdag 5 september sta ik samen met een armada van andere B-vedetten opnieuw paraat om het leven van de kijkers zin te geven. Of, als dat niet lukt, om hen toch een plezierig programma aan te bieden.

De hoofdingrediënten blijven hetzelfde met smaakmakende gasten, staalharde satire en humor van een plank die misschien niet altijd de hoogste is, maar naar Canvas-normen toch nog zeer aanvaardbaar.  En eindelijk hebben we ook kunnen afdwingen om niet langer drie keer, maar wel maar liefst twee (2!!!) keer per week te zien te zijn. Hoera! De 16-urenweek is een feit! Keerzijde van de medaille is wel dat De Ideale Wereld nu meer weken te zien zal zijn en we dus langer moeten wachten op de vakantie. Want het totaal aantal afleveringen blijft hetzelfde.

Hoe dan ook, in deze wereld die zo hard zijn best doet om er elke dag minder ideaal uit te zien, is het een zegen dat er nog altijd één televisieprogramma bestaat dat flink weerstand biedt. En dat is graag gedaan!'

Sofie Lemaire: 'Ik ben heel gelukkig met de nieuwe uitzenddag van 'Culture Club'. Woensdag lijkt ons een perfect moment om de fans én makers van cultuur te strikken, net voor die het weekend induiken.

We zijn volop bezig het nieuwe seizoen vorm te geven en er zullen wel wat dingen veranderen, maar de grote lijnen en toon van het programma zetten we zeker voort. Dat betekent: live vanuit onze club in Antwerpen zoomen we in op de beste verhalen uit cultuurland, met makers, experten en liefhebbers. En we blijven inzetten op livebands, die ons publiek aan het einde van het programma een miniconcert geven. Vanaf woensdag 13 september.'

Bron: Het Laatste Nieuws - Persbericht Canvas

deidealewereld

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

radio2 op VRT 1
    Tik Tak