Siska Schoeters presenteert 'De Club' op Eén

woensdag 17 mei 2017

Vanaf maandag 29 mei presenteert Siska Schoeters een gloednieuw dagelijks spelprogramma, 'De Club', op Eén. Voor deze zomerse quiz heeft Siska samen met drie bekende vrienden een club opgericht.

De club is zo populair dat iedereen er deel wil van uitmaken. Daarom daagt in elke aflevering een bekende persoon de clubleden uit met als doel een plaatsje in Siska's  club te veroveren. Uiteraard indien de uitdager wint, wordt hij of zij lid van de club.

'Ik begin', zegt presentatrice Siska Schoeters,  'met drie grappige, slimme en mooie vrouwen: presentatrice-actrice Frances Lefebure, presentatrice Dina Tersago en journaliste Ihsane Chioua Lekhli.'

De clubleden hebben elk twee pins op hun clubjasje. Elke aflevering bestaat uit vijf rondes en in elke ronde probeert de uitdager van de dag een pin te veroveren van een van de clubleden. Als het clublid de ronde verliest moet die een pin afgeven aan de uitdager. Wie geen pin meer overhoudt moet de club verlaten. Op het einde van elke aflevering moet de uitdager de finale spelen. Hij of zij komt pas bij de club als die persoon na de finale nog minstens één pin heeft.
In elke aflevering krijgt een nieuwe uitdager een kans en strijden de clubleden om het behoud van de selecte groep.

In totaal circuleren er zes pins. Naast Siska zelf kan de club maximum uit zes leden bestaan.

'Ik kijk echt uit naar de opnames en ben eveneens benieuwd hoe mijn club er na enkele weken zal uitzien', vertelt Siska. 'Uiteraard laat ik enkel mensen toe die slim genoeg zijn, maar ze moeten ook leuk genoeg zijn om mee in de club te zitten.'

Het idee van 'De Club' komt van Bruno Wyndaele, die gekend is voor spelletjes en die al heel wat fantastische dingen heeft gedaan. 'Ik had inderdaad wel het basisidee', zegt Bruno, 'maar de uitwerking kwam tot stand samen met het productiehuis De Filistijnen. Het is uiteraard ook niet gemakkelijk om met iets nieuws dagelijks op antenne te komen. Een quiz met BV's is natuurlijk niet nieuw, maar de club zorgt wel voor iets unieks.

Voor deze zomerse quiz heeft Siska een toepasselijke locatie gevonden, namelijk T’ile Malines. In deze stadsoase kan het publiek niet alleen genieten van de quiz, er is ook een heerlijke zomerbar. Dus de ideale locatie voor een zomerse quiz.

'De Club', vanaf 29 mei van maandag tot en met donderdag rond 21.30 uur op Eén.

'Liefde voor Muziek' - Stan Van Samang (VTM)

Johannes Genard, de energieke frontman van School is Cool, is aan de beurt. Zijn vorige deelname in 2016 was voor hem een grote rollercoaster en ook dit jaar wordt hij op muzikaal vlak weer verwend. K3, Tourist LeMC en Jasper Steverlinck krijgen Johannes muisstil terwijl Clouseau het over een funky boeg gooit. En dan moet de performance van Stan Van Samang nog komen.

'Liefde voor Muziek', om 20.40 uur op VTM.

VRT NWS Update
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    How To Be Young
    Schijtluizen