Tim Welvaars, Lex Harding en Alberto Stegeman bij MAX op NPO Radio 5

vrijdag 26 augustus 2016

Vanaf zaterdag 27 augustus tot en met vrijdag 2 september zijn er weer leuke en boeiende gasten bij de MAX-programma's op NPO Radio 5. Onder anderen Tim Welvaars, Lex Harding en Alberto Stegeman zijn te gast.

'Wekker-Wakker-Weekend!' - Elke zaterdag van 6.00 tot 10.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Zaterdag 27 augustus is Tim Welvaars te gast in de studio van 'Wekker-Wakker-Weekend!'. Welvaars is de enige mondharmonicaspeler die ooit les heeft gekregen van Toots Thielemans, die maandag op 94-jarige leeftijd overleed. Welvaars studeerde saxofoon aan het Conservatorium in Hilversum toen hij op een dag besloot om een solo op een mondharmonica te spelen. Het is inmiddels 28 jaar geleden, maar er is sindsdien geen dag voorbijgegaan waarop Welvaars niet op zijn mondharmonica heeft gespeeld. En ook het contact met Toots Thielemans ging niet verloren.

'TinekeShow' - Elke werkdag om 12.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Maandag 29 augustus is oud-Veronicadeejay Lex Harding te gast in 'TinekeShow'. Op woensdag 31 augustus, precies 42 jaar nadat Radio Veronica haar uitzendingen vanaf de Noordzee moest staken, opent in Nijkerk een expositie over de geschiedenis van de zeezenders in het algemeen en van Radio Veronica in het bijzonder. Lex Harding is één van de initiatiefnemers.

Maarten van Heems komt dinsdag 30 augustus langs. Hij woonde en werkte ruim twee jaar tussen Malinezen in Mali. Hij verwonderde zich elke dag en veroverde als enige Nederlander een plek in het Malinese wielerpeloton. Hij reisde door het prachtige land en schreef het boek Hallo mijn slaaf, alles goed? Berichten uit Mali, een opgewekt land in crisis.

Woensdag 31 augustus is Boris van der Ham te gast. De oud-politicus heeft een rol bemachtigd in de musical Ciske de Rat. Hij gaat kinderinspecteur Muysken spelen. Maar hij is met meer dingen bezig dan deze nieuwe stap in zijn carrière. Hij komt erover praten bij Tineke!

Mezzosopraan Tania Kross komt donderdag 1 september langs in de studio. De operazangeres is bezig met de opera Carmen, die speciaal bewerkt is met daarin flamencomuziek. Tania Kross voert deze opera Carmen Revisited (in de rol van Carmen) op 3 en 9 september op.

'Tijd voor MAX Radio' – Elke werkdag om 18.00 uur bij MAX op NPO Radio 5
Maandag 29 augustus is Joris van Casteren te gast in de studio. De journalist en schrijver werkte voor onder andere De Groene Amsterdammer, NRC Handelsblad en Vrij Nederland. Hij komt vertellen over zijn boek Mensen op Mars.

Coen Verbraak komt dinsdag 30 augustus langs. De journalist en programmamaker komt in de studio praten over het nieuwe seizoen van 'Kijken in de Ziel'.

Woensdag 31 augustus zijn er twee gasten in de studio! Directeur van Ouwehands Dierenpark Robin de Lange en dierenverzorgster Marga Gerritsen komen praten over de reuzenpanda's in Ouwehands Dierenpark.

Journalist en presentator Alberto Stegeman is donderdag 1 september te gast. Hij komt praten over het nieuwe seizoen van zijn SBS-programma 'Stegeman op de Bres'. Hierin schiet Stegeman slachtoffers van onrecht te hulp, zoals mensen die conflicten hebben met instanties waartegen de politie niet kan optreden.

Vrijdag 2 september komt Jochem Schellens langs in de studio. De directeur van sportcentrum Papendal blikt terug op de prestaties en de voorbereiding van de Nederlandse Olympische atleten op de Olympische Spelen in Rio.

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Dagelijks ontvangt Karl drie gasten aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En iedere dag is er ook een portret van een spilfiguur uit de rijke Ronde-geschiedenis.

'Vive le vélo, leve de Ronde', om 22.10 uur op VRT 1.

Iedereen Beroemd
    VRT NWS laat