Nieuwe reeks 'Beste Vrienden Quiz' bij Zapp op NPO 3

zondag 8 januari 2017

De 'Beste Vrienden Quiz' van de NTR is terug! Vanaf maandag 9 januari is dit fanatieke, vrolijke en spannende spel weer iedere schooldag te zien op NPO Zapp. Bart Meijer en zijn assistent Tonnie van der Neut ontvangen in de BVQ-studio telkens twee duo's van beste vrienden die het tegen elkaar opnemen.

Zij worden getest op kennis, geheugen, inzicht, samenwerking en fysieke souplesse.

Voor dit nieuwe seizoen heeft Bart een aantal leuke nieuwe items in petto. In de Pannenkoek van de Week is een portret van een bekende Nederlander 'verpannenkoekt'. De vraag is natuurlijk: wie is het? Ook nieuw zijn de Toiletters. Er staan zeven wc’s op een rij, waar BVQ-medewerkers met hoge nood in duiken. Ze hebben ieder een letter vast, die tezamen een woord vormen. Wat is het woord? Ook wordt er een nieuw personage in de quiz geïntroduceerd: Professor Doctor D. Javu. Iedere week beschrijft hij zijn nieuwste uitvinding die al lang blijkt te bestaan. Om welk apparaat gaat het?

Dit seizoen stelt Zlatan de vriendschap van de kandidaten door extra op de proef. De ene kandidaat zit op deze bokkige spin, de ander moet zo snel mogelijk een lichtbalk vol fietsen. Gaat het zwaailicht, dan stopt Zlatan met bokken. Valt de kandidaat van Zlatan af voordat het zwaailicht brandt, dan moet hij of zij plaatsnemen op de tribune.

De beste spelers van de BVQ zien we in juni terug tijdens de grote Finaleweek. Dan wordt duidelijk welk duo er naar huis gaat met de titel Beste Vrienden Van 2017, de eeuwige roem, de trofee én een grandioze Beste Vrienden Dag onder leiding van Bart en Tonnie.

Nieuw onderdeel BVQ-app
De BVQ-app heeft een nieuw onderdeel: de vraag van de dag. Elke dag kunnen kijkers via de app een vraag beantwoorden die ’s avonds in de uitzending zit. Prijswinnaars worden bekend gemaakt op de BVQ-site. De geüpdatete app is te downloaden via de App-store en Google Play. Neem het op tegen je eigen beste vrienden, en test elkaar op kennis, inzicht en geheugen. Maar... pas op voor Zlatan!

Over de 'Beste Vrienden Quiz'
In de 'Beste Vrienden Quiz' moeten kandidaten plaatjes matchen. Het matchen van twee dezelfde plaatjes levert een punt op. Onder elk plaatje zit een vraag. Een goed antwoord op die vraag levert ook een punt op. De winnaars verdienen een geldbedrag dat ze delen met een door hen gekozen vriendendienst (een goed doel).

Deelnemers moeten niet alleen slim zijn, maar ook strategisch. Ze krijgen beiden een kaart om een vraag weg te kapen bij hun tegenstanders en een kaart waarmee ze één keer de hulp van hun tribune mogen inschakelen. Maar ze moeten ook scherp en alert zijn, want voor ze het weten komt Zlatan De Spin langs! Het team dat als eerste twee spinnen draait in het spel moet een halve minuut blijven zitten op de rug van Zlatan de Spin. Dat valt niet mee! Want hij draait, hij schokt, hij steigert en gooit je er zo af!

'De Beste Vrienden Quiz', vanaf maandag 9 januari iedere schooldag om 18.00 uur bij ZAPP op NPO 3.

'Liefde voor Muziek' - Susan & Freek (VTM)

Vandaag staat het charmantste koppel uit Nederland centraal: Suzan & Freek. Bij hun vorige deelname in 2022 wisten ze menig Vlaams hart te veroveren en ook deze keer leggen ze hun ziel bloot. In ruil voor zoveel openheid krijgen ze wondermooie versies van hun nummers te horen die hen meermaals tot tranen toe weten te ontroeren.

'Liefde voor Muziek', om 20.40 uur op VTM.

Blokken
    Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Lentebeelden
    GameKeepers