Livemuziek bij 'Mijke & Co Live @Sugarfactory'

dinsdag 24 februari 2015

livemuziek van Antwerp Gipsy-Ska Orkestra, Comanda Barabba, The Touré- Raichel Collective en The Ob6sions

Uitzending:          woensdag 25 februari 2015, 22.00-01.00 uur op NPO Radio 6 Soul & Jazz
Website:              http://www.radio6.nl/sugarfactory, e-mail: live@radio6.nl

Antwerp Gipsy-Ska Orkestra, Comanda Barabba, The Touré- Raichel Collective en The Ob6sions spelen woensdag 25 februari 2015 bij Mijke & Co Live @Sugarfactory. Iedere woensdag organiseren NPO Radio 6 Soul & Jazz,de NTR en de Sugarfactory een gratis showcase met kwalitatieve live-muziek van (inter)nationale soul-, jazz-, r&b-, funk-, blues- en worldartiesten. Dit vindt plaats in de Sugarfactory bij het Leidseplein in Amsterdam en wordt live uitgezonden op NPO Radio 6 Soul & Jazz. Presentatrice: Mijke van Wijk. Deuren open: 21.30 uur. Entree: gratis.
Antwerp Gipsy-Ska Orkestra
Hun nieuwe album KILO GIPSYSKA wordt uitgebracht op 23 februari. Tijdens hun optreden in de Sugarfactory zullen zij  hun nieuwe stukken spelen voor het publiek. Dit album wemelt van energie, ambitie en een lust voor het leven. Deze voorheen illegale globetrotters pimpen hun clash van zinderende hete gipsy en snelle ska met trashy blazers en vette beats.
Comanda Barabba
Dit kwintet komt voort uit de Italiaanse jazz-underground. Zij weten moeiteloos de overgang te maken tussen mainstream en avant-garde wat duidelijk te horen is op hun recente album Jazz Resistant waarop composities te horen zijn van alle bandleden en enkele oude klassiekers.
The Touré- Raichel Collective
Keyboardspeler en songwriter Idan Raichel en Malinese gitarist Vieux Farka Touré hebben elkaar ontmoet op een luchthaven in Berlijn. Zij spraken toen over hun passie voor muziek en besloten na dit gesprek om samen muziek te maken. Deze twee heren zijn niet alleen iconen in hun eigen land maar worden door heel de wereld gerespecteerd om hun veelzijdige muziek. Zij bewijzen dat muziek de kracht is om etnische, politieke en religieuze verschillen opzij te zetten.

Huisband The Ob6sions
Wekelijks in het programma hoor je huisband The Ob6sions. De band, bestaande uit Victor de Boo – drums; Sven Schuster – bas; Jeroen van Helsdingen – keys; Efraim Trujillo – sax, speelt eigen stukken en jamt met de muzikanten in de liveshow.

Mijke & Co Live! met iedere woensdag bekende live-acts
De NTR zendt dagelijks op NPO Radio 6 Soul & Jazz het live-muziekprogramma Mijke & Co Live! uit van 22.00 tot 01.00 uur. Met op woensdag Mijke & Co Live @ Sugarfactory, live vanuit de Sugarfactory in Amsterdam. De komende tijd zijn er live-acts van onder anderen Rogier Telderman Trio, David Philips, Guy Forsyth, Heritage Blues Orchestra, Manu Delago en 24Pesos.

Iedere woensdag organiseren NPO Radio 6 Soul & Jazz,de NTR en de Sugarfactory een gratis showcase met kwalitatieve live-muziek van (inter)nationale soul-, jazz-, r&b-, funk-, blues- en worldartiesten. Dit vindt plaats in de Sugarfactory bij het Leidseplein in Amsterdam en wordt live uitgezonden op NPO Radio 6 Soul & Jazz. De presentatie wordt verzorgd door Mijke van Wijk. Je kan het gratis bijwonen. Vanaf 21.30 uur gaan de deuren open.

Antwerp Gipsy-Ska Orkestra

Comanda Barabba

The Touré- Raichel Collective

Huisband The Ob6sions

Mijke & Co Live! met iedere woensdag bekende live-acts
De NTR zendt dagelijks op NPO Radio 6 Soul & Jazz het live-muziekprogramma 'Mijke & Co Live!' uit van 22.00 tot 01.00 uur. Met op woensdag 'Mijke & Co Live @ Sugarfactory', live vanuit de Sugarfactory in Amsterdam. De komende tijd zijn er live-acts van onder anderen Rogier Telderman Trio, David Philips, Guy Forsyth, Heritage Blues Orchestra, Manu Delago en 24Pesos.

'Mijke & Co Live @ Sugarfactory', woensdag 25 februari om 22.00 uur op NPO Radio 6 Soul & Jazz.

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Radio2 op VRT 1: WinWin
    De Smurfen