'Lang Leve' out of control met de amazing Astrid Bryan

maandag 1 september 2014

'Je maakt wat mee, als je graaft in het leven van een BV', is vanaf 2 september elke dinsdagavond de slagzin van host Jonas Van Geel en de kijkers van het tweede seizoen van 'Lang Leve'.

Acht weken lang kruipen de iconen van Jonas Van Geel in zijn entertainment show met een klein hart op de 'Lang Leve'-troon, zonder te weten welke gekende en minder gekende hoofdstukken uit hun leven onder de -geestige- loep worden genomen worden. Zonder te weten wie uit hun entourage Jonas inside information heeft bezorgd. En zonder te weten welke bekende gezichten hen en hun familie en vrienden zullen spelen in de ludieke verfilming van hun leven.

Wat wel zeker is? Dat het een stevige en fijn gekruide verfilming wordt. Dat die overgoten wordt met een humoristische saus dankzij gastrollen van bekenden en minder bekenden. Dat niet alleen acteurs zich aan deze rollen zullen onderwerpen. Dat de afleveringen bol staan van de verrassingen. Dat de laatste een feestelijke viering wordt, naar aanleiding van de 25ste verjaardag van VTM. En dat de kijker meer dan ooit vanalles te weten komt over Jonas’ icoon op de troon...

Centrale gasten
Waarom moest Erik Van Looy plots vluchten uit Hollywood? Hoe veranderde een droog worstje het leven van Jan Leyers? Waarom had Nathalie Meskens geen tijd voor Annemie Struyf? Hoe maakte John Bryan jacht op Astrid? En hoe zat het met de bruidsjurk van Marco Borsato?

Opvallend: de 'Lang Leve'-troon wordt enkele keren ingeruild voor een driezit, of maak er maar een hele sofa van. Het ijzersterke duo Nicole en Hugo komt op visite bij Jonas. Hij neemt nu al hun rijk gevulde carrière onder de loep in het bijzijn van hun vrienden en enkele dierbare collega's. Ook de Romeo's nemen plaats en laten zich van hun meest openhartige kant zien. En in 'Lang Leve' VTM blikt Jonas met een rist VTM-coryfeeën terug op zijn persoonlijke hoogtepunten uit 25 jaar VTM. Koen Wauters, Francesca Vanthielen, Marlène de Wouters en tv-vader Mike Verdrengh doen hun duit in het zakje.

Ook de cast van 'Familie' is er, inclusief Annie – de Bomma – Geeraerts met wie 'Tegen de Sterren Op'-imitator Chris van Espen nog iets goed te maken heeft.

'Ella Leyers die haar vader Jan op geniale wijze imiteert, dat is alvast zeker eentje om naar uit te kijken. Ik ben blij dat ik alweer enkele van mijn helden bereid heb gevonden om plaats te nemen op de troon van Lang Leve. Het is niet evident om toe te zeggen voor deze entertainment show, want mijn gasten weten op voorhand echt van niets en we geven onszelf carte blanche. Geen onderwerp gaan we uit de weg. Een grote chapeau dus voor al mijn gasten. We gaan hen een legendarische avond bezorgen. Naast het feit dat we dit jaar soms meerdere mensen tegelijk ontvangen, is ook nieuw dat we een live band in de studio hebben en dus nog meer ruimte hebben voor verrassende muzikale spielereien. Iets om naar uit te kijken!', teast duizendpoot Jonas Van Geel.

'Lang Leve Astrid Bryan'
Astrid Bryan, dankzij 'Vlaamse Hollywoodvrouwen' een wereldster in België, mag op dinsdagavond 2 september de 'Lang Leve'-spits afbijten. Wie Astrid zegt, zegt champagne en Louboutin. U kent haar als de bestuurder van een 'pimped out chromed out truck', woonachtig in het pittoreske bergdorpje Hollywood en tot voor kort was ze ook de wederhelft van 'Den John'. Maar Jonas Van Geel heeft nog veel meer verbazende feiten verzameld.

Welke pesterijen onderging Astrid als kind, en waarom? Hoe kwam ze eerst in Milaan en later in de Verenigde Staten terecht? Hoe verliep haar eerste ontmoeting met 'Den John' en welke moeite deed hij om haar hart te veroveren? 'Lang Leve' toont exclusieve beelden van de testopnames van 'Vlaamse Hollywoodvrouwen', én van haar nieuwe programma bij VTM. Wat is het ware verhaal achter de 'pimped out, chromed out truck'?

Wat kwam Paris Hilton aan haar broer 'De Lau' vragen toen ie zijn vuilbakken aan het buiten zetten was? Hoe geraakte Astrid zo makkelijk aan tickets van Italiaanse voetbalwedstrijden? En wat was de enige keer dat ze werkelijk starstruck was?

Astrid speelt in de 'Lang Leve'-studio zeer uitzonderlijk nog eens viool. Ze is openhartig over haar ex-man John, vertelt honderduit over haar leven in LA en komt daarbij soms zo verrassend uit de hoek als alleen zijzelf dat kan.

Eindigen doet Jonas niet met het traditionele 'Lang Leve'-lied, maar wel met een eerbetoon van de enige echte Herman Brusselmans, die een enorme Astrid-fan blijkt te zijn.

Ook met: Jonas Van Geel himself als Astrids nonkel, Nathalie Meskens als Astrid, Guga Baul als 'De Lau', Tine Embrechts als 'het mamaatje', Walter Baele als 'Den John', Dina Tersago als zichzelf en nog vele anderen.

'Lang Leve', dinsdag 2 september om 20.35 uur op VTM.

langleve

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Dagelijks ontvangt Karl drie gasten aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En iedere dag is er ook een portret van een spilfiguur uit de rijke Ronde-geschiedenis.

'Vive le vélo, leve de Ronde', om 22.10 uur op VRT 1.

Kom op tegen Kanker, alles in de strijd
    VRT NWS laat
    Het digitale dilemma