De drukke agenda van Play Sports

woensdag 18 april 2018

speeldag 4 in de Play-Offs van de Jupiler Pro League wordt op donderdag afgesloten met het duel tussen leider Club Brugge en Charleroi.

Na de 0 op 6 wordt het voor de West-Vlamingen belangrijk om alle twijfel van zich af te spelen en een overwinning te boeken.

Op vrijdag start speeldag 5 met een West-Vlaamse derby in Play-Off 2A. Zulte Waregem ontvangt in het Regenboogstadion KV Kortrijk. De mannen van Francky Dury hebben hun zinnen gezet op Play-Off 2 en dus moeten de Kerels voor de bijl. Verder is er in deze groep ook nog OH Leuven – Moeskroen en Waasland-Beveren – Lierse. In groep B neemt de laatste in de stand Eupen het zaterdag op tegen STVV. Zondag is er KV Oostende – Beerschot Wilrijk. Maandag sluit leider Lokeren de speeldag af op de Bosuil.

In Play-Off 1 ontvangt KRC Genk zaterdag de mannen van Hein Vanhaezebrouck. In januari won Anderlecht met 0-1 in de Luminus Arena. Doet paars-wit dat nog eens over? Zondag staat Club Brugge – Standard gepland. In 2013 wonnen de Rouches voor het laatst in het Jan Breydel Stadion. Wat wordt het in 2018? De speeldag wordt afgesloten met Charleroi – KAA Gent. De Zebra’s zijn de Play-Offs gestart op plaats twee maar zijn ondertussen weggezakt naar de zesde stek. Kruipen ze uit het dal tegen de Buffalo’s?

De Premier League biedt ons vrijdag de inhaalwedstrijd Burnley – Chelsea. Zaterdag is er West Brom – Liverpool. Op zondag trekt West Ham naar Arsenal, neemt kampioen City het op tegen Swansea en strijden Everton en Newcastle om de overwinning.

Bij onze Duitse buren neemt het Mönchengladbach van Thorgan Hazard het vrijdag op tegen het Wolfsburg van Divock Origi, Koen Casteels en Landry Dimata. Daarnaast is er zaterdag nog Hannover – Bayern en Dortmund – Leverkusen.

In de finale van de Copa del Rey strijden Sevilla en Barcelona om de tweede Spaanse trofee van het seizoen. De Catalanen kunnen de beker voor de dertigste keer winnen. Sevilla kan de trofee voor de zesde keer toevoegen aan de erelijst. Wie mag zaterdag vieren?

Geert De Vlieger trok naar London voor een nieuwe aflevering van Hoogvliegers. In een gesprek met Rode Duivel Jan Vertonghen komen we meer te weten over onze recordinternational.

Vrijdag spelen Brussels en Okapi Aalstar tegen elkaar in de EuroMillions Basketball League. Zondag ontvangt leider Oostende Luik. Dinsdag wordt de 28ste speeldag afgesloten met Leuven Bears – Antwerp Giants. Komen de Leuvenaars weg van de laatste plaats?

In de grootste basketbalcompetitie ter wereld gaan de San Antonio Spurs de strijd aan met de Golden State Warriors. Wie plaatst zich voor de halve finales in het Westen?

In de EuroMillions Volley League staat er een dubbele confrontatie voor Roeselare en Maaseik op de agenda. Zaterdag wordt er gespeeld in Limburg, woensdag in West-Vlaanderen.

Verder is het in de Audi Hockey League tijd voor speeldag 20 met Gantoise – Watducks. Laat de leider zich verrassen in Oost-Vlaanderen?

De tennissterren van deze wereld gaan in Monte Carlo en Barcelona op zoek naar eeuwige roem. Is er een glansrol weggelegd voor David Goffin?

Ten slotte is er ook nog golf met de Trophee Hassan II in Marokko en de Valero Open in Texas.

Voor een volledig overzicht van de uitzendingen van donderdag 19 tot en met woensdag 25 april, kijk op playsports.be.

PlaySports

'The White Lotus 2' (Streamz)

Wanneer Tanya een uitnodiging krijgt van de expat Quentin, brengt Portia de dag door met zijn verleidelijke neef. Na terugkeer van haar reis met Daphne wordt een opgeluchte Harper verrast door een bewijsstuk van Ethans avondje uit.

'The White Lotus ', om 20.35 uur op Play4.

Vera
    De Afspraak op vrijdag