'Buren' - INHOUDEN week 19

zaterdag 6 mei 2017

Al jaar en dag klopt Vlaanderen van maandag tot vrijdag even aan bij de Australische buren. 'Neighbours' is een vaste waarde in het programmaschema van Eén. En wij geven je graag elke week een preview van de gebeurtenissen.

Maandag 8 mei - aflevering 7383
Ben heeft het gehad met de voorkeursbehandeling die zijn grootouders Angus geven en eist een uitleg. Ze kunnen niet anders dan hem de waarheid vertellen, maar zal Ben het geheim van Sarah voor zich kunnen houden? De vonken tussen Tyler en Piper vliegen over en weer, maar Tyler houdt de boot af. Amy moedigt Paige aan om eerlijk te zijn tegen John over haar gevoelens voor hem, maar net dan lijkt John een vrouw te herkennen uit zijn verleden. Komt hij eindelijk te weten wie hij echt is?

Dinsdag 9 mei - aflevering 7384
John is weer een stapje dichter bij het ontdekken van zijn ware identiteit, maar de waarheid zou weleens een vreselijke schok kunnen zijn: is hij verantwoordelijk voor de explosie? Sonya is blij om te zien hoe goed haar vader overweg kan met Nell, maar dan leest ze een berichtje op zijn gsm dat haar doet vermoeden dat hij nog steeds iets te verbergen heeft. Steph is kwaad op Mark voor zijn rol in de veroordeling van Paul, maar ze wil niet dat dat gevolgen heeft voor haar relatie met Charlie.

Woensdag 10 mei - aflevering 7385
Paige komt te weten dat John geen contact heeft opgenomen met de vrouw die hem mogelijk heeft herkend. Ze confronteert hem met haar twijfels en John bekent eindelijk waarom hij zoveel schrik heeft van zijn verleden. Ned praat met Tyler over zijn gevoelens voor Lauren en dat heeft grote gevolgen. Sonya en Toadie komen eindelijk te weten wat Walter van hen wil en het is niet van de poes.

Donderdag 11 mei - aflevering 7386
Piper staat erop dat Lauren en Ned aan Brad zeggen wat er gebeurd is. Lauren vreest voor zijn reactie en neemt een drastische beslissing. Ondertussen zoekt Piper troost bij Tyler, maar dat loopt weer uit de hand. Paul wordt bedreigd door zijn medegevangenen, maar krijgt hulp uit onverwachte hoek. John is ervan overtuigd dat hij verantwoordelijk is voor de explosie in Lassiters, maar Paige weigert zich hierbij neer te leggen.

Vrijdag 12 mei - aflevering 7387
Neds gevoelens voor Lauren drijven een wig tussen haar en Brad, en het is Terese die onverwachts voor verzoening zorgt. Maar kan Brad Lauren vergeven dat ze hem niet onmiddellijk de waarheid heeft verteld? Piper maakt zich zorgen over haar moeder en zoekt opnieuw Tyler op. Ze bevestigen hun gevoelens voor elkaar, maar beseffen ook dat ze er op dit moment niks mee kunnen doen. Paul rekent op de steun van Gary, maar die heeft geen goed nieuws voor hem.

'Buren', van maandag tot vrijdag om 17.35 uur op Eén.

'Axel Gaat Binnen' (VTM)

Wat is tantra? Ook Axel wist het niet voor hij vertrok. Nog meer dan anders betreedt hij hier het onbekende. Eén ding is zeker: hij is emotioneel nog nooit zo diep gegaan. In deze aflevering komt Axel zichzelf helemaal tegen op verschillende vlakken. Met de nodige scepsis vertrekt hij naar de retraite in de Ardennen, maar hij keert terug naar Antwerpen als een compleet ander mens.

'Axel Gaat Binnen', om 21.45 uur op VTM.

Radio2 op VRT 1: Goeiemorgen, morgen!
    Tik Tak
    Plop & de Peppers