Aerial hoop, buikdans, opera en Gigi Extravaganza in tweede show 'Belgium's Got Talent'

donderdag 8 december 2016

Mentalisten Kurt en Stefan zijn de eerste finalisten van 'Belgium's Got Talent'. Zij werden vorige week voor het oog van 1.152.000 kijkers – goed voor 50% marktaandeel (VVA 18-45, live +3) – beloond met een finaleticket van de jury.

Maar wie mag hen vervoegen? Dat heeft kijkend Vlaanderen beslist en wordt op vrijdag 9 december bekendgemaakt in de tweede show van 'Belgium's Got Talent'. En natuurlijk wagen 8 nieuwe talenten hun kans in de hoop de twee volgende tickets te bemachtigen.

De tweede show belooft een bonte mix van dans, zang, acrobatie en humor te worden. Voor de dans wordt o.a. gezorgd door de cheerleaders van Aira United (15-28, Leuven). De groep haalde al alles uit de kast tijdens hun auditie en wil nu nóg straffer doen. 'De kans dat er iets ernstig misloopt, bestaat. Dat geeft ons een extra rush', klinkt het. Kunnen ze juryleden An Lemmens, Stan Van Samang, Niels Destadsbader en Dan Karaty deze keer even hard bekoren?

Na het vrouwelijk geweld van Aira United wordt het podium vrijgemaakt voor een mannelijk duo. Miel en Basil (16-19, Koksijde) toverden een glimlach op het gezicht van de jury met hun bijzondere combinatie van beatbox met accordeon. 'Sinds onze auditie kregen we heel wat vriendschapsverzoeken. Vooral van meisjes', lachen de twee. Kunnen ze in de show opnieuw verrassen?

Wie de jury ook helemaal wegblies tijdens zijn auditie, is Timothy uit Eernegem. Hij deed Dan Karaty zelfs een traantje wegpinken. Vrijdag pakt Timothy – amper 19 jaar jong – uit met een nieuw operanummer. 'Ik dacht: we doen eens zot', kondigt hij aan. Timothy brengt Granada en treedt zo in de voetsporen van grootheden als Plácido Domingo, José Carreras en onze eigenste Helmut Lotti.

'Ze danst sinds haar 14de nog maar met één lichaamsdeel', kondigt Koen Wauters de volgende kandidate aan. En dan heeft hij het natuurlijk over de 24-jarige buikdanseres Violetta uit Wakken. Zij leerde de kneepjes van het vak 10 jaar geleden in Rusland en geeft nu zelf les in Oriëntaalse dans. Met haar act maakt ze jurylid Dan Karaty opnieuw een beetje dizzy.
Sinds haar topauditie met vriendin Kayleigh (15) stal de 11-jarige Charlotte het hart van jurylid Niels Destadsbader. 'Ik ben een beetje verliefd op jou geworden', klonk het toen. Hun dansact spatte van het scherm. Kayleigh en Charlotte trainen samen dan ook 14 à 15 uur per week. In de shows van 'Belgium's Got Talent' hopen ze door te stoten met een hele nieuwe performance.

'Ik breng de mensen heel graag aan het lachen.' Aan het woord is Gigi Extravaganza (45, Tielen). Hij toverde met zijn auditie een lach op het gezicht van het publiek, de jury en An Lemmens in het bijzonder. 'Wat Gigi vandaag gaat doen, weet niemand', kondigt Laura Tesoro lachend aan. Voor de show heeft Gigi een gloednieuw typetje bedacht. Tovert hij opnieuw een lach op het gezicht van de jury?

Ze dansten de pannen van het dak, kregen de eerste golden buzzer van An Lemmens en werden na hun auditie zelfs wereldkampioen! Voor Empire Crew (21-26, Vlaanderen) kan 'Belgium's Got Talent' al niet meer stuk. Al droomt de hiphopgroep nog van een plek in de finale. In hun nieuwe choreografie halen ze dan ook alles uit de kast om een visueel spektakel te brengen.

Van het dansgeweld van Empire Crew gaat het vrijdag naar de ingetogen luchtacrobatie van Air Elegance (22-28, Schelle). De twee dames brengen aerial hoop en krijgen de hele studio muisstil met hun emotionele act. 'Vertrouwen is heel belangrijk', weet Oona. 'Voor deze show leg ik mijn leven letterlijk in Paulines voeten.' En daarmee laten ze An Lemmens opnieuw een traantje wegpinken…

'Belgium's Got Talent', vrijdag 9 december om 20.35 uur bij VTM.

BGT

'Vive le Vélo, Leve de Ronde' - Karl Vannieuwkerke (Eén)

Karl ontvangt David van der Poel, Jolien D'hoore en Stijn Steels aan zijn tafel in de Vlaamse Ardennen om te praten over hun passie voor de koers en 'Vlaanderens mooiste'. Sammy Neyrinck duikt in de sfeer van de Ronde voor dagverse reportages uit het peloton. En Bart Aerts gaat op zoek naar verhalen rond wielerlegende Briek Schotte.

'Vive le Vélo, leve de Ronde', om 21.00 uur op VRT 1.

Ridley
    Murdoch Mysteries
    De Avondshow met Arjen Lubach
    Matthäus Passion