Een nieuw lief voor Bram in 'Thuis'

woensdag 7 december 2011

Na lang rondfladderen stelt Bram op donderdag 15 december zijn nieuwe lief voor aan de collega's van Sanitechniek in 'Thuis'. Ze heet Lynn Courtois en is al even rebels als Bram zelf. De rol van Lynn wordt vertolkt door actrice Abigail Abraham. Tim en Jens hebben ondertussen andere zorgen aan hun hoofd; op vrijdag 16 december komt er een belangrijke doorbraak in het onderzoek naar de verdwijning van Fien.

Enkele weken geleden kwam ze al even langs als een van Brams veroveringen, maar vanaf donderdag 15 december maken de kijkers opnieuw kennis met Lynn Courtois (Abigail Abraham) in 'Thuis'. Net als de andere onenightstands van Bram (Bert Verbeke) verdween Lynn aanvankelijk al even snel als ze was opgedoken. Maar toen de politie dacht dat Bram iets te maken had met de verdwijning van Fien (Lotte Lesage), moest Franky (Jef Hoogmartens) haar wel opsporen. Lynn was namelijk de enige die het alibi van Bram kon bevestigen.

Op donderdag 15 december verschijnt Lynn weer in het leven van Bram, en deze keer zou ze wel eens wat langer kunnen blijven hangen dan één nacht. Bram stelt haar met veel trots voor aan zijn collega’s van Sanitechniek als zijn nieuwe lief. Net als Bram is Lynn niet op haar mondje gevallen en is ze een echt fuifbeest. Allebei zijn ze op zoek naar iemand om zich mee te amuseren, zonder verplichtingen en zonder veel gedoe. Ze lijken perfect bij elkaar te passen, maar toch gelooft Franky niet dat hun relatie lang stand zal houden. Krijgt Franky gelijk, of slaagt Bram er toch in om een serieuze relatie op te bouwen met Lynn?

Over Abigail Abraham
Abigail Abraham is net afgestudeerd aan het Koninklijk Conservatorium in Brussel (Musical) waar ze les kreeg van onder andere Leah Thys. Tijdens haar opleiding was ze te zien in verschillende conservatoriumproducties (Into the woods, Sweeney Todd, Je bent goud waard Charlie Brown...). Al sinds 2009 maakt Abigail deel uit van de professionele afdeling van Scala, het wereldberoemde meisjeskoor onder leiding van Steven en Stijn Kolacny. Naast het zingen en acteren is Abigail ook heel erg gepassioneerd door dans. Ze volgde niet alleen verschillende dansopleidingen (ballet, jazz, tapdans, dansexpressie), maar is intussen ook dansleerkracht. De rol van Lynn is Abigails eerste grote televisierol. Vanaf 15 december is ze te zien in 'Thuis'.

Doorbraaak in het onderzoek naar Fien
De hele 'Thuis'-gemeenschap is al enkele weken in de ban van de verdwijning van Fien. Intussen is de politie met man en macht op zoek naar mogelijke sporen. Tot hun grote frustratie loopt het onderzoek allesbehalve vlot. Het slopende onderzoek werkt niet alleen op het gemoed van Jens (Jelle Cleymans), de vriend van Fien, maar ook Tim (Jeroen Lenaerts) raakt steeds meer gefrustreerd. Elk spoor naar Fien of naar haar mogelijke moordenaar loopt dood, en de kans dat ze haar na al die tijd nog levend terugvinden, wordt steeds kleiner.

Op vrijdag 16 december komt er eindelijk een doorbraak in het onderzoek. Net wanneer iedereen de hoop lijkt op te geven, komt er dan toch een bruikbare tip binnen bij de politie. Twee wandelaars met een hond doen een afschuwelijke ontdekking en lichten meteen de politie in...

'Thuis', van maandag tot vrijdag om 20.10 uur op Eén.

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Op de enorme rommelmarkt van Maastricht zorgen Jacques en Axel voor een 'Tien om te zien'-reünie tussen Anne De Baetzelier en Willy Sommers. Deze keer staan Anne en Willy niet naast elkaar, maar tegenover elkaar. Anne vormt een duo met Axel, terwijl Willy met Jacques op zoek gaat naar verborgen parels.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Villa Politica
    Mega Mindy